2021. aug 21.

Egészséges életmód és a testmozgás 

írta: Natulcien.style
Egészséges életmód és a testmozgás 

 208367045_793429298042518_1675482099321860317_n.jpg

Ha esetleg elfelejtetted volna kedves olvasó, ez az év a rezílienciafejlesztésről szól nálam a blogon. Azon belül pedig, még az egész augusztus hónap is az önfegyelem fejlesztéséről, illetve, hogy mennyire fontos egy rezílies személyiség szempontjából.  

Testünk, lelkünk és szellemünk egészségéhez hozzátartozik mindhárom terület holisztikus ápolása, gondozása, és a rájuk irányuló megfelelő figyelem. Ebben a bejegyzésben a testmozgás fontosságára szeretném felhívni a figyelmet, de először kezdjük azokkal a tényezőkkel, melyek a lehető legrosszabb hatással vannak a szervezetünkre.    

A negatívumok tehát: 

1. Dohányzás: Sokáig dohányoztam, szerencsére nem voltam függő, csak élvezeti és társasági dohányos, így könnyen le tudtam mondani róla, mikor tervezetük a gyermekvállalást. Szerencsére azóta sem jött vissza az életembe immáron 6 éve, és el se tudom már képzelni, hogy cigarettához nyúljak. 

2. Elhízás: Na ez egy keményebb dió, mivel sosem voltam elhízott, még a terhességem alatt, és utána sem, így inkább a megelőzés oldalra helyezem a hangsúlyt az életemben. 

3. Kialvatlanság: Ezt személyesen tapasztaltam sokáig és gyilkos dolog. 1,5 év aktív kialvatlanság alatt tapasztaltam annak minden negatív, romboló, és pusztító hatását és azt kell mondjam erősen traumatizált, amit még azóta sem sikerült kihevernem az elmúlt 2 évben.  

4. Negatív stressz: Ezzel nagyon nehéz mit kezdeni, mert ha ez ember munkájának természetes velejáróra és nem áll módjában munkahelyet váltani, akkor bizony meg kell tanulni kezelni, és együtt élni vele. Ha valaki olyan szerencsés is, hogy nem stresszes a munkája, akkor elég csak egy nagyvárosba élnie, és már tapasztalja is a stressz káros hatásait. Mivel nem élhet mindenki egy tanyán, szponzorral a háta mögött a hobbijának élve, ezzel a tényezővel szemben fel kell vértezni magunkat.  

5. Túl kevés testmozgás: Ebbe a negatívumba is beleestem, amit az elmúlt fél évben kezdtem orvosolni. Autóval közlekedés, ülő munka és kevés szabadidő, ez egy romboló hármas, ami maga után von sok-sok negatív hatást. Mikor visszaálltam a munka világába, és elkezdtem újra időt szakítani az egészségemre, az első utam egy gyógytornászhoz vezetett, aki azóta is havi szinten kezeli görcsös, megtört és lestrapált testemet. 

A javasolt napi legalább 10 ezer lépést én nem tudom egy sima hétköznap produkálni, de a heti három sportolási lehetőséget igyekszem magamnak megteremteni.  

A sport segít, hogy egészségesebb, okosabb maradjak és lassítja az öregedést is, de teljes állás, hobbi és kisgyermekes család mellett egy alapvetően nem sport orientált, kényelmes természettel igazi kihívás. 

Én magam 3 megoldást találtam a sportra, amit sikerült beillesztenem az aktuális élethelyzetembe.  

Az egyik, hogy mivel nagyvárosban, kevés parkolóhely lehetőség közelében dolgozom, az autómat a gyermekem ovijánál hagyom és onnan rollerrel teszem meg a fennmaradó 1,6 km utat minden reggel és délután vissza. Ez több, mint 3 km roller heti 5x, ami egész jó kis sport. Természetesen nem elektromos, hanem klasszikus rollerrel, és azt kell mondjam amellett, hogy szuper móka, egész jól átmozgat.  

A másik megoldás a futás, amit rühellek, de egyszerű, olcsó és gyors, ráadásul hatékony és rengeteg pozitív hatása van. 1,5 km a köröm, amit heti 3x próbálok lefutni, időjárás, és szabadidő függvényében inkább az esti rutin előtt. Még nem megy egyben lefutni. Ez mutatja, menyire le vagyok pukkanva fizikailag. Először csak kb. 100 métert tudtam futni, aztán 200-at sétáltam és így tovább. Már eljutottam addig, hogy futás-séta-futás etapban, kb. 6-700 métert tudok már egyben futni, de minden alkalom küzdelem. Sokat segít és motivál viszont, hogy látom a fejlődést és a változásom pozitív hatásait. 

A 3. pedig az ugrálókötelezés. A Jolly Joker sportom a héten heti 3x szintén, mikor nem futok. A terv 2 perc folyamatos ugrálás. 1 percről indultam így örülök, hogy fejlődöm ebben is. Ez a legrövidebb, legkönnyebb sportforma, amire akkor is rá tudom venni magam, ha nagyon nehéz napom volt.   

Mivel lusta, kényelmes, és sport ellen beoltott nőszemély vagyok a meleg, a hideg, az eső és minden kellemetlen tényező hátráltat a sporttevékenységekbe, viszont amire nagyon figyelek az a fényvédelem.  

Itt hívom fel a figyelmed, hogy a bejegyzés reklámnak minősül és a Notino.hu támogatásával készült. 

Egy tökéletes sportos fényvédőt hoztam bemutatásra ehhez a bejegyzéshez, mégpedig a Dermacol Sun Water Resistant színezett vízálló arc fluid arcra és testre, és Dermacol Sun Water Resistant napozó arckrém ajakbalzsammal

Mindkét termék, tökéletes sportkiegészítő, mert kicsi, könnyen használható és szállítható, valamint testre, arcra, ajakra is magas fényvédelmet biztosít, akár síeléshez, akár túrához, vagy más aktív vízi sporthoz.  

208161597_204909064871069_7345396114156758275_n.jpg

A színezett fluid, egy rendkívül folyékony és könnyed állagú fényvédő, ami kifejezetten sötét árnyalat, így a kreolosabb vagy már barnult bőrűeknek ad tökéletes láthatatlan fényvédő alternatívát. Kémiai, így figyelni kell, hogy szembe ne kerüljön, de rendkívül kényelmes az állaga, és nagyon szép bőrképet hagy maga után, ami magában is megállja a helyét, de sminkelni is szuper rá.  

208204292_1170049510144152_8228916242457620912_n.jpg

Az ajakbalzsam nagy kedvencem volt, a tubusban lévő fehér naptejet pedig arra használtam, hogy munkából hazafelé ne égesse a karom a nap a rolleren. Táska barát kiszerelés volt, ami sokszor mentett meg a spontán leégéstől. 

208220632_1359213464495470_7648418016676590414_n.jpg

Köszi, hogy elolvastál, üdv: Natulcien. 

Ui.: Te hogyan tudod beilleszteni a sportot az életedbe?   

Szólj hozzá

ajánló reklám sport test pszichológia webshop tudatos vásárlás önismeret tudatosság webáruház sportos fényvédő inci fényvédelem ajakápoló ajakápolás szponzorált tartalom színezett fényvédő notino.hu támogatott tartalom tudatos arcápolás tudatos szépségápolás rezíliencia rezílienciafejlesztés