2016. dec 15.

A libafoszöld története

írta: Natulcien.style
A libafoszöld története

Nem szeretek beállni a sorba egy ideje. Régen kifejezetten konformista voltam, de aztán rájöttem, hogy egész üdítő, ha nem kell mindenkinek megfelelni, és ha nem szeret mindenki. Ennek a folyamatnak az egyik állomása volt még 2008-ban egy libafoszöld táska megvásárlása, amire nagyon vágytam, de előtte nem mertem egy ilyen feltűnő darabbal utcára menni. No, meg mi lett volna, ha nem passzol minden darabja a szettemnek a másikhoz. Ó, egek… Kényszeresség és szorongások kísérték végig az utam, mire fel mertem venni azt, ami tetszik, úgy, ahogy én szeretném, és azzal, amivel én jónak látom. Ez a szolid kis lányos lázadás a libafoszöld színben nyilvánult meg számomra. A következő állomás egy ilyen színű cipő volt, majd jöttek a kendők, fülbevalók, övek, egyéb apró kiegészítők, mire szép lassan megerősödött annyira a személyiségem, hogy már nem volt szükségem erre a színre, hogy megéljem a különállásom a világban. Szépen sorban megjelent több egzotikus szín is a gardróbomban, és lassan csak kellemes nosztalgia maradt a libafoszöld szín plusz jelentéstartalma kapcsán.

Ezt a színt igazából élénk zöldnek, vagy lime zöldnek, mostanában divatosan lomb zöldnek vagy grennerynek is hívják az angolok, de nekem a lázadáshoz tartozott, hogy csak azért is libafoszöldnek nevezem. Amúgy nem titkolt vágyam egy ilyen színű autó. Durva tudom, ízlésficam egy stylisttól nem túl jó reklám, de a lényeg a hitelesség.

Mikor megláttam 2017 a Pantone által kiadott hivatalos színét, kettős érzelmeim támadtak. Egy kicsit elszomorodtam, hogy „trendi” lett a lázadó színem, de fel is vidított a sok kellemes emlék, amit felidézet. Ráadásul beindította a fantáziám, hogyan tudom majd a régi kiegészítőket újra belecsempészni kicsit a hétköznapokba.    

Fogadjátok szeretettel az inspirációkat, melyeket a Pinterestről letöltött képekből készítettem.

Sokan tartanak az élénk zöldtől, no, de tudjátok, senki nem fog utánunk rohanni az utcán egy Pantone skálával, hogy ez bizony nem a greenery. Ez a szín kevés embernek áll jól, így lehet kicsit csalni. A zöldnek rengeteg olyan árnyalata van, amivel már kihozhatjuk a természetes színeinkből a legjobbat. Akit sápaszt az élénk, kicsit sárgás beütésű zöld, a hidegebb sötétebb árnyalatokat válassza.

zold1.jpg

Aki alapból tart a zöldtől, de nyitott az újdonságokra kezdje csak valami apró kiegészítővel az ismerkedést.

zold2.jpg

Be lehet csempészni a trend hangulatát egy mintával is a ruhán.

zold7.jpg

Akinek tetszik ez a szín, de nem tudja mivel felvenni, az nyúljon a jól bevált feketéhez. Azzal minden jól mutat, főleg ha nem keverünk bele a megjelenésünkbe több színt.

zold6.jpg

A fenti elv merészebb verziója, ha hagyjuk a zöldet uralkodni a szettben. Ehhez már kell egy kis merészség.

zold5.jpg

Ha rákaptunk a zöldre lehet játszani a színekkel, formákkal, mintákkal is, főleg majd nyáron. A jó időhöz csodásan fog menni ez a vidám, zsenge hangulatú árnyalat.

zold8.jpg

Egy ötlet a kevésbé sápasztó árnyalatokhoz.

zold9.jpg

Az igazán bevállalók már télen kísérletezhetnek egy ilyen kabáttal. Tuti nem marad majd reakció nélkül a jelenlétünk az utcán. Tisztára, mint egy láthatósági mellény. Februárban már elkel majd egy kis vidámság a sok szürkeség mellé.

zold4.jpg

A legbátrabbak pedig akár más színekkel is passzíthatják, color bloking stílusban.

zold3.jpg

Arra jutottam, hogy nem is olyan rossz ez az év szín. Trendi lett a libafoszöldem, de hát annyi baj legyen, mostanában úgysincs lázadó hangulatom.

zold10.jpg

Szép napot, üdv: Natulcien.

Képek forrása: Pintereset, és kiemelném a Cashmere in style magyar bloggerináját a gyönyörű lime színű télikabátjában, a montázs közepén.

Szólj hozzá

zöld test lélek inspiráció trend lázadás 2017 lime color blocking Pantone libafos zöld