2020. dec 17.

Ünnepi praktikum 

írta: Natulcien.style
Ünnepi praktikum 

Beszélgessünk az ajándékozásról. Szerintem én nagyon jól tudnék ajándékozni, csak a pénztárcám nem bírná. Alapvetően figyelek annyira a szeretteimre, hogy tudom mi az, amivel nagyon boldoggá lehetne őket tenni, mi az, amire nagyon vágynak, vagy mi az, amit biztosan nem engednének meg maguknak. A lehetőségek viszont mindig korlátozzák a terveket, szóval kompromisszumot kell kötni. Na, ilyenkor lép életbe a praktikum csapdája. Szerinted illik, szabad, lehet, te adnál-e hasznos dolgot ajándékba, amire amúgy is szüksége van illetőnek? Az ajándék egyáltalán, ha amúgy is megvenné, mert szükség van rá?  

Sokat gondolkodtam azon, vajon számomra mi az ajándék lényege és arra jutottam, hogy nem tudok alkalomra ajándékozni. Én akkor ajándékozok, amikor meglátok valamit, vagy beugrik valami, hogy na X, Y szerettem ennek biztosan örülne, és imádom a boldogságukat, meglepetésüket ilyenkor. Nem is tudom kivárni az alkalmat, és nem is tudom optimalizálni ezen ajándékozó hangulatomat.   

Van azonban olyan, hogy a vágy és a praktikum is találkozik egy hasznos ajándékban. 

Itt szeretném felhívni a figyelmed, hogy a bejegyzés reklámnak minősül és a Notino.hu támogatásával készült. 

Nekem van pár ilyen szeretett praktikus ajándékom, amiket azóta is imádok. Az egyik a felmosós vezetéknélküli porszívóm, a másik pedig a Philips StyleCare Advanced HP8664/00 nevezetű levegős hajformázó.   

131411227_3524706134304225_5703304210886296549_n.jpg

Egy kedves ismerős ajánlotta figyelmembe ezt az eszközt, aminek bevallom a létezéséről sem tudtam soha, mert nem vagyok egy hajfetisiszta, és időm sincs ilyen úri mulatságokra, és annak is örülök, ha a heti 1, jól olvasod, heti egy hajmosás sikerrel összejön. Az az egy alkalom is tortúra volt eddig. A pandémia miatt nem járok fodrászhoz, magam festem a hajam, szóval ápolást igénylő, festett szőke vagyok, hosszúhajjal, így a hajmosás nem egyszerű mutatvány. Addig már eljutottam, hogy SLS mentes samponnal nem szárítom tovább a hajam, és ápoló termékkel itthon is tudom gondozni a tincseim, de amire nem találtam eddig megoldást a fésülés, szárítás mizéria. 

Nos kicsit utána kellett járnom a hosszú haj gondozásnak, mert soha életemben nem volt ilyen hosszú a hajam, sőt, több, mint 10 évig voltam tüsi rövidhajú. Én ahhoz szoktam, hogy törölközés alatt meg is szárad a hajam és fésűm sem volt hosszú évekig.  Szóval teljesen át kellett alakítanom a hajgondozási rituáléim, és eszközparkom: 

-Először is a havi egy hajfestéshez viszonylag könnyen alkalmazkodtam, és jól is működik. 

-A hajmosáshoz, mint már említettem meg vannak a számomra legjobban bevált termékek. 

-No, és most jutottunk el a fésülés, szárításhoz. 

Így lassan 40 évesen jutottam el ahhoz a felismeréshez, hogy rosszul mosok hajat. A hosszú haj más mosási technikát igényel, mint egy rövid. Nekem végül az vált be, hogy lefelé fordítom a fejem, hogy lógjon a hajam és csak a tövet mosom. Nem dörzsölöm, gubancolom össze az egészet, csak a hajtövet és nem körkörös mozdulatokat használok, hanem fentről lefelé simítókat. A haj alsó részének bővel elég az a tisztítószer, ami lefolyik felülről. Ezután jól leöblítem a hajam és jön a balzsam. Ha kész a mosás törölközőbe tekerem a hajam és igyekszem minél tovább rajta tartani a textilt, hogy minél több vizet szívjon magába. 

Na és a döbbenet változás itt ért, mikor szembesültem azzal, hogy vizes hajat nem szabad fésülni, mert akkor a legsérülékenyebb és egyébként sem esünk neki a gubancoknak akármivel, csakis nagy és széles-fogú bontófésűvel. Szóval be kellett szereznem egy bontó fésűt, és nekem a TIGI Tigi Pro-ra esett a választásom.  

131474230_458089012258058_3290152857352670417_n.jpg

Ha a fenti módon mosom a hajam, nem gubancolódik össze, de ha van is gubanc, azt még hajmosás előtt kifésülöm a célszerszámmal, a bontó fésűvel. 

Szóval megmostam a hajam, törölköző száraz, és nem állok neki fésülni. Eddig ezt is rosszul csináltam. Nekiestem egy hajkefével a vizes összegubancolt hajamnak és kitéptem tövestül az 1/3-át, majd nekiestem szárítani, ami egy jó félórás kálvária volt. Szerintem nem csodálkozol kedves olvasó, hogy nehezen vettem erre rá magam még heti 1x is. 

Nos ezt a részt váltotta ki, egyszerűsítette, és könnyítette meg ez a kis Philips csoda.  

Nem szárítom elő a hajam és nem hajformázásra használom ezt az eszközt, hanem arra, hogy kíméletesen fésülve szárítsa meg a hajam hajmosás után. Tökéletesen bevált erre és rengeteg időt és energiát spórolok meg vele.  

Elég vastag szerkezet, de nekem pont arra volt szükségem, hogy minél nagyobb fejre tekerhessem a hajam. Meleg levegőt fúj, nem éget és nagyon egyszerű a használata, mivel 2 irányba forog a kefe, amit én irányítok. Nem bíbelődök hajformázással, és a kis keféjét még sosem használtam, de a lehetőség adott, ha mégis frizurakészítésre vetemednék.   

131910900_405835220510693_7535989195954177614_n.jpg

A lényeg, hogy ez az 1000 wattos kis kütyü, van annyira erős, mint egy hajszárító és a kefe része van akkora, hogy kényelmesen, átfésülés közben, szárítás mellett rendbe tegye a hajam.  

Használom már egy ideje és azt kell mondjam, megkönnyíti a dolgom.  

126906266_1335307220152544_5394471773928153409_n_1.jpg

Mivel a kislányom nem egy babázós, fésülgetős jellem, tőlem sem lát túl sok hajgondozást, ő sem rajong a hajmaceráért, ezért viszonylag rövid, könnyen kezelhető haja van, de még azt is nehezen tartjuk karban. Ezért gondoltam, hogy meglepem magunkat egy közös anya-lánya ajándékkal, mivel természetesen nem tudtam várni karácsonyig.  Egy Dtangler Unikorn hajkefe szettel gondoltam hajfésülésre ösztönözni, és ezzel pótolni magamnak is, hogy a bontó fésű mellé legyen egy normális hajkefém is, szóval a kellemeset a hasznossal elve itt is érvényesül. A kislányom azóta sem lett hajasabb, de remélem azért majd rákap a praktikumra, és talán eljön a fésülködős korszak is, mi mindenesetre felkészültük rá.  

131520292_688077331877048_4868386739245642310_n.jpg

Én is felkészültem végre a hosszú-haj gondozás megváltozott szükségleteire a fürdőszobában: bontó fésű, hajkefe, és levegős hajformázó. Így most már tuti nem fogom hirtelen felindulásból levágatni a hajam. 

Köszi, hogy elolvastál, üdv: Natulcien. 

Ui.: Neked milyen hajas praktikák váltak be? 

Szólj hozzá

reklám ünnepek karácsony ajándék webshop haj sampon hajszín webáruház hajszárítás hajápolás ajándékozás philips unikornis hajformázás fésű hajkefe hajnövesztés hosszúhaj festett haj sls mentes szponzorált tartalom notino.hu támogatott tartalom festett haj ápolása levegős hajformázó bontófésű dtangler hosszúhaj ápolása hajfésülés