2020. okt 19.

Epilálás 

írta: Natulcien.style
Epilálás 

Fájdalmas, kényes, és amúgy egy “utálom” témát hoztam. Utálok epilálni, de szőrösnek lenni még jobban, szóval lassan 40 évesen megtanultam kezelni ezt a kérdést, annak ellenére, hogy nem a szívem csücske. Szerintem annyi fájdalom van, amit nap, mint nap kezelnünk kell: lelki, fizikai szinten, vagy ha épp nem is fájdalom, de kellemetlenség: stressz, nyűg, hiány, frusztráció, hogy felesleges plusz terheket bevállalni, ahogy öregszem egyre kevésbé akarok. Ilyen pl. az epilálás kellemetlensége is, vagy a magassarkú, vagy a kényelmetlen ruha, a bevágó bugyi és a nem megfelelő melltartó....de még sorolhatnám hosszasan. 

Egyszóval, ahogy öregszem, egyre kevesebb fájdalmat és kellemetlenséget szeretnék. Még a végleges szőrtelenítést is próbáltam, de nem volt teljesen sikeres a IPL módszer, bár lehet x év után egyszer csak majd újra teszek egy próbát vele. A legkényelmesebb a kozmetikus által végzett gyantázás volt, de ez a pandémiás időszak nem kedvezett ennek a megoldásnak, ki kellett találnom valami otthoni verziót. 

Az az érdekes ebben a szőrtelenítés témában, hogy nekem nem egy módszer vált be itthoni simaságra, hanem 4. Azaz szinte minden területre más.   

Vannak olyan szerencsések, akiknek ez nem téma, és/vagy könnyen kezelhető a helyzet akár egy borotvával is, az én megoldásaim között ez az alternatíva nem szerepel, de mindenképp említést érdemel. A borotvákból is van ezer verzió a fenntarthatótól, a hagyományoson át egészen a "hipi-szupi" női kidolgozásig, de én ezeket nem ismerem, mert nem használom őket.  

Arcra, bajusz pihék ellen nekem a kész gyantacsíkok váltak be, mint pl. a Veet Wax Stripes Natural Inspirations.  Az az előnye ennek a kis előre begyantázott lehúzócsíknak, hogy bárhol, bármikor könnyen alkalmazható, és semmilyen előkészületet nem igényel. Kapjon kedvet és lehetőséget bárki és bárhol egy kis arcgyantázásra. Kiveszek a csomagolásból egy csíkot és a tenyeremben dörzsölve felmelegítem, azaz a súrlódástól megolvad a gyanta és mint egy ragtapasz ketté válik, ha széthúzom, két külön ragadós felületté. Sokkal hatékonyabban tapad a gyanta a szőrszálakra, ha előtte hintőporral szórjuk meg a kezelendő területet, csak egy kis tipp. Szóval a behintőporozott bajuszkámra egy oldalon felrakom a gyantacsíkot és jó alaposan átsimogatom a felületét, hogy beletapadjanak a pihék (fentről lefelé, szőrnövekedéssel megegyezően), majd egy határozott mozdulattal lehúzom. Azaz felhúzom, mivel szőrnövekedés irányával ellentétesen érdemes rángatni a gyantacsíkot. Megismétlem a másik oldalon is ezt a folyamatot a másik gyanta csíkkal és kész is vagyunk. Nem marad gyanta maradvány, de ha mégis elbénáztunk valamit kis olajjal könnyen eltávolítható a ragacsmaradvány és legközelebb majd ügyesebbek leszünk. 

A második módszer, ami nekem bevált, mégpedig a hónalj területre az az epilátor. Van egy 10 éves Philips márkájú, és jól olvastad 10 éves.....és tökéletesen muzsikál még mindig. Ha esetleg tönkre menne, biztos, hogy egy ugyanilyet választok, mert nagyon megszolgálta az árát, soha nem volt vele semmi gond és mindig megbízhatóan állt a segítségemre. Ami ezt a kis kütyüt illeti, ez már megint egyéni fájdalomszint kérdése ki, mikor és milyen területre szereti, akarja, tudja alkalmazni. Hallottam olyanról, aki még intim területre is szemrebbenés nélkül használta. Én gépi epilálás előtt is hintőporozok és ha csak kevesebb kósza szőrszálat kell kiiktatni akkor is ezt vetem be, illetve utazások alkalmával is ezzel a lehetőséggel élek. 

A 3. verzió egy kicsit körülményesebb számomra, de már-már professzionális, az a gyantázó szett.  Nekem egy hasonló van, mint ez a: Veet EasyWax kozmetikai szett. Egy melegítő részből áll, amibe a patront behelyezve felmelegíti a gyantát, és egy görgős résszel  tudjuk a ragacsot a bőrre vinni, majd egy lehúzó csíkkal eltávolítani a beleragadt szőrszálakat. Ez a módszer a leghatékonyabb, de vannak nehézségei: a hajlékonyság és a gravitáció. Próbáltad már egyedül elérni a combod hátsó részét, és egyéb nehezen elérhető területeket egy viszonylag meleg műszerrel és egy ragadós papírral? Mindenkinek a fantáziájára bízom a képet, de azért a legtöbb nőt ezekben a pillanatokban elég zavarba ejtő pozíciókban lehetne tetten érni a fürdőszobában. Ha van egy 3 éves gyermeked, tuti zárd az ajtót, mert különben le lesz epilálva még a szemöldöke is. A gravitációval pedig az a baj, hogy a patronban a gyanta lefelé folyik, és szőrnövekedéssel megegyező irányban kell felvinni a gyantát, majd a lehúzócsík felhelyezése után az ellentétes irányban lehúzni. Újra rád bízom a comb hátsó része és egyéb kényes területek elképzelését. Természetesen itt is hintőporozok és bizony itt már maradnak gyanta maradványok, amiket olajjal lehet egyszerűen és gyorsan eltávolítani. (Ezt nem kell ám túlspilázni, akár főzős olivaolajjal is.). 

Mivel ez a megoldás viszont nem volt tökéletes, a fent vázolt problémák miatt a legérzékenyebb, intim területek szőrtelenítésére, én nagyon csalódott voltam. Azért bevallom kicsit feszélyez arról írni a nagyvilágnak, hogy bonyolult otthon egyedül puncit epilálni, de talán eddig el se jut senki a cikkben, szóval túl is lendülök ezen a kényelmetlenségemen.  

Ha eddig amúgy nem tűnt volna fel, egy másik kényelmetlennek tűnő téma: ez egy Notino.hu által szponzorált tartalom, szóval szeretném felhívni a figyelmed, hogy készülj, reklám következik. Bár az intim téma után nem hiszem, hogy ez fog szíven ütni. Csalódottságomban ugyanis elkezdtem a Notino.hu-n egyéb szőrtelenítési alternatívák után keresgélni és legnagyobb meglepetésemre találtam, mégpedig: Prity Vision BioEpil cukorgyantát.  122045680_835142670571506_4089782891100362411_n.jpg

Ez egy tavaszi történet, azóta már jó párszor, azaz pontosan havonta használtam és szerintem sikerült is kikísérletezni a számomra legjobban megfelelő használati módot. Annak ellenére, hogy az eredmény tökéletes, a használata felettébb bonyolult, megjegyzem, lehet csak számomra, mégpedig azért mert szükséges hozzá egy lézer hőmérő. Nos, kifejtem: a cukorgyanta spece, amellett, hogy szuper egészséges és természetes alapanyagokból készül, hogy 30 fokosan lehet a legjobban használni. Se melegebben, se hidegebben. Azért lője be valaki tapintásra azt a 30 fokot. Én vízfürdőben melegítem és lézer hőmérővel ellenőrzöm, hogy 30 fokos legyen. Természetesen elfoglalt háziasszonyként (elég nagyképű megfogalmazás, mert rendelem az ebédet) mindig túlmelegítem, így a vízből kivéve míg egyéb testrészeimet epilálom, ezt a cukorgyantát hűlni hagyom, majd ha túlhűtöttem, újra melegítem, és így tovább. Eljutva ama szerencsés együttállásba, hogy 30 fokos a cukorpaszta és én is pucér vagyok egy térben és időben jön a kérdés, hogyan vigyük fel a bőrre, azaz a szőrre? Kézzel, spatulával, kenjük a lehúzó csíkra? Én minden verziót próbáltam és nekem az vált be, ha ujjal viszem fel a szőre, és egy lehúzócsíkot tapasztok bele. Mivel ez a cukorpaszta máshogy viselkedik, mint egy megszokott gyanta, meg kell tanulni használni. Az eredmény viszont, ha sikerül, megfizethetetlen. Nagyon ragadós és csúszós a paszta maga, szóval tényleg ügyes kell bánni vele, figyelni a megfelelő hőmérsékletre, ellenben nem hagy gyantamaradványt maga után, egyszerűen vízzel leöblíthető, sokkal kevésbé fáj, mint a sima testvére, de hozza az előnyeit, a hetekig tartó selymes puhaságot. Semmilyen irritációt nem okoz, nagyon gazdaságos és még véletlen sem lehet vele megégetni magunkat. Ettől még nem lesz kevesebb macera a szőrtelenítés és nem is szereti meg jobban az ember lánya, de legalább a végeredményért megéri a munka. 

Kíváncsi vagyok, neked milyen szőrtelenítési praktikák, módszerek váltak be? 

Köszönöm, hogy elolvastál, üdv: Natulcien. 

 

Szólj hozzá

reklám test borotva webshop tudatos vásárlás tudatosság webáruház gyanta testápolás szőrtelenítés epilálás epilátor szponzorált tartalom notino.hu támogatott tartalom tudatos szépségápolás tudatos testápolás gyantacsík gyantázószett