2021. máj 16.

Improvizáció és a fényvédelem 

írta: Natulcien.style
Improvizáció és a fényvédelem 

179181963_291774619067870_1695297892642649691_n.jpg

A fényvédelem sosem lehet elég kiemelt az arcápolásban, ezért minden napfényes hónapra tartogatok egyet a kedvenc fényvédőim közül. A kérdés, hogyan kapcsolódik ez a rezílienciafejesztéshez? 

A hónap témája, még mindig a problémamegoldás, aminek egyik alkompetenciája az improvizálás. Ha folyamatosan változnak a körülmények: stresszes munkahely, kisgyerekes lét, vezetés, pandémia - hogy ne ragadjunk le mindig a megszokott és már szinte szürkére unt aktualitásokon - az improvizálás képessége rendkívül fontos. Az pedig, hogy ezt a képességünket stresszhelyzetben is kamatoztatni tudjuk bizony gyakorolni, és fejleszteni kell. Tudom, hogy folyton a fejlesztéssel jövök, és a gyakorlással, de fontos, hogy még azelőtt elkezdjük improvizációs képességünk fejleszteni, mielőtt valóban szükség lenne rá. 

Itt bevethetünk egy másik rezílienciafejlesztési fogalmat és eszközt, az átkeretezést is, hogy meglássuk egy adott nehézségben a fejlődési, tanulási és tapasztalatszerzési lehetőséget. De hívhatjuk ezt akár mazohizmusnak is. De ne tegyük, szóval nézzünk kicsit az előttünk álló nehézségekre neheztelés helyett kíváncsisággal, hogy vajon mit tanulhatunk belőle.       

Az improvizálás nem is olyan egyszerű dolog, mint gondoljuk, mert bátorságot és önbizalmat igényel. Ennek tanulására az egyik leghatékonyabb módja egy improvizációs csoport felkeresése. 

Emlékszel a Beugró című sorozatra, melyben színészek mutatják meg a nézőknek, azokat a színészgyakorlatokat, melyben folyamatosan improvizálnak? Rendkívül érdekes, és gyakorlatias műsor volt a szórakoztató mivolta mellett.  

Vannak ilyen önismereti, de gyermekjátékok is, melyek ezen készség gyakorlására épülnek. Érdemes kis google-zás után kiválasztani a számukra legmegfelelőbb lehetőséget és akár családi program keretében gyakorolni az improvizálást.  

Egy kis utánajárással nem is lesz olyan nehezen megfogható ez a témakör és szórakoztató módon hozhatunk új élményeket az életünkbe. 

Itt hívom fel a figyelmed, hogy a bejegyzés reklámnak minősül és a Notino.hu támogatásával készült. 

Helicare 360° ásványi fényvédő spf50-el kiválasztása egy tökéletes példa arra, hogy én hogyan improvizálok már az arcápolási termékek választásakor. Mivel az összetevőlista elemzés és a márka ismeret adott készség az impro már egy egyszerűbb cselekvés számomra ebben a témakörben. Ami nem jelenti azt, hogy más helyzetben, pl. vezetés ugyanilyen könnyen tudok improvizálni. Ebből is látszik, hogy ezt a készséget is fejleszteni kell, és nem megy automatikusan az élet bármely területén, csak ahol már tapasztalattal, és rutinnal rendelkezünk. Ebből is az következik, ha valami nem megy, csak csinálni kell és egyre könnyebb lesz. Remélem egyszer eljutok erre a szintre takarítás témakörbe is, csak sajnos ettől még nem fogom jobban szeretni, maximum gyorsabban végzek vele.  

Szóval, hogyan esett a választásom a Heliocare fényvédőre?  

178346740_829304694328010_7572329032877873023_n.jpg

Egy viszonylag gyors döntés volt, egy improvizálás, mivel gyorsan kellett választanom a webáruház hatalmas kínálatából. Tudtam, hogy a fizikai fényvédőket preferálom, tudtam, hogy spf 50-esre van szükségem, és tudtam, hogy a legpraktikusabb a színezett verzió. Ez már szűkített a keresésen, de még mindig itt volt az összetevőlista értékelése. Megnéztem a lehetséges verziókat, márkákat, és átfutottam az INCI-ket, mikor tapasztaltam, hogy bizony ez az a verzió, amiben nincsenek olyan összetevők, amiket ki szoktam zárni, ellenben szilikonos, amitől tartani szoktam..... na és itt jött az igazi improvizálás, amihez bátorság és a megszokottól való elrugaszkodás kellett: tudtam milyen tényezőkhöz akarok ragaszkodni, és mit vagyok hajlandó elengedni.  

7 fényvédő lesz az évben a blog repertoárjában és természetesen mindet használom, használtam már, de ez a legspontánabban választott verzió vált be a legjobban.  

Annyira örülök ennek az improvizálásnak a fényvédő kiválasztásában, mert egy rendkívül szuper darabbal bővült a terméklistám. 

Ez a fényvédő pont nekem való, annak ellenére, hogy szilikonos, egyáltalán nem érezhető és zavaró. A formula nagyon jó sminkalap, és kifejezetten hidratáló. A színezett mivolta annyira engem nem hat meg, mert úgyis sminkelek rá, de azért mindig egyszerűbb egy pigmentált formulával dolgozni. Száraz bőrre való, rétegezhető, eddig minden általam próbált termékkel és krémmel, állaggal kompatibilis volt. Olajos érzetű, amit én kifejezetten szeretek, és hagy egy dewy, azaz fényes bőrképet maga után, amit valaki vagy szeret, vagy utál, de akármelyik verzió is áll fenn, kis púderrel orvosolható, vagy highlighterrel pluszban kiélvezhető. 

heliocare.jpg

Egyszóval szuper kis fényvédő ez praktikus csomagolásban, az 50 ml 7920 Ft-ért, ami szerintem kifejezetten baráti ár egy jó összetételű ásványi, azaz fizikai fényvédőért, ami ráadásul még színezett is.

A másik kellemes meglepetés a Bioderma Photerpés spf 50-es ajakvédő balzsam volt spf témakörben. Ez nem improvizálás volt, kevés a megfelelő INCI-s spf-es ajakápoló és mivel 7-et hozok abból is a fényvédők mellé, egyértelmű volt, hogy ez a kosaramban landol. Egy igazi magas spf-fel rendelkező fehér réteget hagyó ajakápoló, ami tökéletes rúzs alap és szép natúr színt ad az ajkaknak, szóval én magában is szeretem ezt a gésa lookot, amit hangsúlyos szemsminkkel szoktam még jobban kiemelni. A csomagolás nagyon újhullámos. Egy csúszka lehúzásával kinyílik a rakétaindítóállomásszerű felső fedő rész és felemelkedik az ajakápoló. Eszméletlen jó játék, nekem eddig még jól bírja a strapát. Táska barát és igazán izgalmas kis darab, ami nem mellesleg maximálisan védi ajkainkat a napfény ráncosító hatása ellen. Ez a verzió most pont nem elérhető a webáruházban, de érdemes nézelődni a Bioderma/Photoderm szekcióban, mert talán ennek a márkának  van a legtöbb spf alternatívája ajakápolásra. Én is hozok még másik verziót a nyáron. 

178478605_489601532397507_5729364506248805053_n.jpg

Bátorságra fel tehát, jöhet egy improvizatív csoport, vagy csak egy Activity játék, a lényeg, hogy néha érdemes kitörni a megszokott rutinból, más nem gyakorlásképpen. 

Köszi, hogy elolvastál, üdv: Natulcien.    

Szólj hozzá

reklám test arcápolás webshop tudatos vásárlás tudatosság naptej webáruház testápolás fényvédő spf bioderma napozás problémamegoldás inci ajakápoló ajakápolás szponzorált tartalom fizikai fényvédő támogatott tartalom tudatos arcápolás inci elemzés összetevőlista tudatos szépségápolás rezíliencia rezílienciafejlesztés improvizálás