2020. aug 28.

Ecsettisztítás

írta: Natulcien.style
Ecsettisztítás

118164712_2372257606412066_252890695634967131_n.jpg
Egy nagyon fontos témát hoztam ebben a bejegyzésben, ami szerintem megint csak méltatlanul elhanyagolt. Imádom az ilyen témákat, meg úgy alapvetően a darázsfészek témákat, de most maradjunk inkább ennél az ötletnél, és vágjunk is a közepébe. Te milyen gyakran mosod az ecseteidet és a sminkhez kapcsolódó kiegészítőidet? Én nem annyiszor, mint kellene, bevallom. Igyekszem 2 hetente, de akkora macera, hogy inkább több ecsetet veszek, hogy kevesebbszer kelljen mosni.


Itt szeretném felhívni a figyelmed, hogy a bejegyzés reklámnak minősül és a Notino.hu támogatásával készült. Leírom az én ecsettisztítási rutinom, és az általam talált mosási, tisztítási alternatívákat, hátha segítség lesz.


Kezdjük a sminkszivaccsal, azaz a beauty blenderemmel. Nos, azt minden használat után rögtön mosom, minden reggel. X. időnként mosógépben, és X. időnként Octanysept fertőtlenítővel is lefújom, és X. időként mikróban, vízgőzzel fertőtlenítem. Ezekben igazából nincs rendszer, ahogy kijön a lépés.


A sminkecseteket, mint már említettem 2 hetente igyekszem mosni, de nagyon körülményes, időigényes, és a szárítás is sokáig tart. Szóval a sok ecset mellett a nagyobb időközönkénti nagymosás mellett nekem egy gyors segítség oldotta meg a higiéniai problémámat. Ez pedig az alkoholos ecsetfertőtlenítő.
2 féle fajta is van belőle, de semmiben nem különböznek egymástól. Mindegyiket ugyanúgy kell használni és ugyanazt tartalmazza: alkoholt, és fújni kell. Használat után szoktam rögtön az ecsetre fújni egy zsepi vagy törlőkendő előtt párat, majd a papírral áttörölni. Ez a megoldás nem felel meg egy nagymosásnak, de segít kihúzni a 2-3 hetes időintervallumot.


Alapvetően vannak saját és sűrűbben használt ecseteim, és vannak olyanok, amikkel csak másokat sminkelek, ezeket külön kezelem. Természetesen minden idegen sminkelés előtt és után nagymosásban részesítem az összes érintett ecsetet, ebben nincs lustaság és apelláta. A saját ecseteknél pedig egy másik érdekes kiegészítő eszközt is használok, ami csak részben tartozik a tisztításhoz, de rendkívül praktikus, az pedig egy egyébként előző bejegyzésemben dicsért Catrice termék, egy szivacs, amiben az ecsetről le lehet söpörni a rajta lévő színt, hogy az új árnyalat ne keveredjen az előzővel, és ne kelljen úgy ecsetet használni és koszolni. Természetesen a legsűrűbben használt ecseteket sűrűbben is mosom, de akkor csak pár darabot kell és azok gyorsan meg is száradnak. Az igazán problémás darabok a viszonylag drága és ezért kevesebbet tulajdonolt egész arcra való ecsetek, a púder, bronzosító és pirosító ecsetek. Ezek sűrűk, tömöttek, nagyobb kiterjedésűek és így lassabban száradnak. Természetesen napon, szabadlevegőn és fejjel lefelé lenne az ideális, de könyörgöm, ki tudja ezt megoldani. Annak is örülök, ha lefelé dőlnek a szárítón. Ennek a fejjel lefelé módszernek amúgy az a logikája, hogy az ecset élettartam meghosszabbodjon, a víz ugyanis nem tesz jót a ragasztásnak. Az ecseteket én natúr szappannal mosom, de sokan sampont, vagy kifejezetten ecsettisztításra kifejlesztett terméket használnak. Szerény véleményem, hogy a kézmosó szappan is jó, csak legyen mosva az az ecset minél sűrűbben, szóval nem kell rágörcsölni erre a „mivel mossunk” kérdéskörre. A lényeg, hogy a lehető legtisztább eszközöket használjuk a bőrünkön.

118045790_325416348603929_4913072754700692002_n.jpg
Ezek az alkoholos ecsettisztítók amúgy nagyon sokáig elegek, és annyira praktikusak, hogy tökéletes kiegészítők a sminkecset higiénia témakörben. Szerintem abszolút megérik az árukat.
A Revolution Pro Brush Shower 100 ml és 3370 Ft, míg a Freedom Pro Studio szintén 100 ml és 1900 Ft. Nos ez az a termékkategória amiben én semmi különbséget nem látok minőségben. A lényeg, hogy legyen benne alkohol és fertőtlenítsen, de legyen kíméletes. A gyógyszertári alkohollal például az a gond, hogy annyira szárít, hogy hosszú távon nem tesz jót az ecseteknek. Alapvetően szeretek spórolni, de ebben szerintem nem érdemes, mivel az ecsetek minőségének megtartása a leggazdaságosabb megoldás.

117953664_328936228472511_4861816466222207169_n.jpg

Köszi, hogy elolvastál, és figyelj kérlek a higiéniára, üdv: Natulcien.

Szólj hozzá

reklám webshop tudatos vásárlás smink tudatosság webáruház ecset higiénia alkoholos sminkelés fertőtlenítés szponzorált tartalom ecsettisztítás notino.hu támogatott tartalom tudatos arcápolás tudatos sminkelés tudatos szépségápolás