2020. máj 15.

Testradír

írta: Natulcien.style
Testradír

 no33.jpg

A blog, a hobbim, a szépségápolás rengeteg új élményt, tapasztalást és érdekes felismerést hozott magával. Én például sosem voltam egy nagy fürdős, wellnesses, de mostanában, mivel korlátozottak kisgyerek mellett a lehetőségeim, egyre inkább élvezem a fürdőszoba nyugalmát. Kell egy retesz az ajtóra, azért biztos, ami biztos a jövőben, hogy a nyugalom megmaradjon egy 3 éves mellett.

Az arcápolás, a SLS mentes fürdőzés, és a naptudatos hozzáállásom, hozta magával az önbarnítás felfedezését is, aminek egy kiegészítője a testradírozás. Sosem éreztem szükségét annak, hogy testradírozzak, pedig sok előnye van a technikának. Az egyik legfontosabb, hogy szőrtelenítés után segít, hogy ne nőjenek be a szőrtüszők, a másik pedig, hogy az önbarnító sokkal szebben mutat a radírozott, hámlasztott bőrön.

Aztán felmerült, hogy minek vennék én drága pénzért speciális terméket, mikor tele van a net házilag készíthető testradírokkal. Megnéztem a recepteket, ki is próbáltam párat, és bevallom a só, és a cukor szemcsék kicsit sem voltak kellemesek. A kávé zacchoz nem volt kedvem kávé pad-eket bontogatni, és amúgy is túl macerásnak tűnt. Az összes macerás dolog új megvilágításba került gyakorló anyaként, kisgyerek mellett. Szóval a készítsünk otthon testradírt, „milyen környezettudatos, és milyen gazdaságos” után, felváltotta a „tudod mennyit fogsz te azután takarítani” gondolatmenet.

Szeretem a házilag készíthető dolgokat amúgy, de a testradír, valahogy nem jött be. Tudtam, ha nem kellemes a használata, nem fogom magam szenvedtetni vele, szóval gondoltam érdemes áldozni egy megfelelő termékre.

Itt szeretném felhívni a figyelmed, hogy a bejegyzés reklámnak minősül és a notino.hu támogatásával készült.

Mint mindig, most is az INCI ellenőrzéssel kezdtem, és ár-érték arányban, valamint összetevőlista alapján ez a termék lett a befutó: Collistar Special Perfect Body.

no32.jpg

Nagyon megörültem a kiszerelésnek, mert a legtöbb piacon kapható testradír kis kiszerelésű, és elég drága. Ez a termék viszont 700 g., és 10530 Ft, ami szintén drága, de legalább tökéletes számomra az INCI-je. Egyszer azt mondta egy ismerős, ha vasútsínre kötözve egy száguldó vonat tartana felém, én abban is találnék valami pozitívot, amúgy igen, legalább nem szenvednék sokáig. Szóval elmondom mi az elméletem arra, hogy megéri nekem ez a testradír. Én nem nevet és marketinget veszek, hanem összetevőlistát. Engem nem hat meg, ha valaminek divatbemutatós kifutó neve van, ha rossz az INCI-je, viszont elolvadok egy ismeretlen kis magyar vállalkozástól tökéletes összetevőlistával.  Ha veszek olcsó testradírt, ami kellemetlen használatú, és szárít, és allergiát okoz, akkor az, nem hogy kidobott pénz, de még arra is kell költenem, hogy helyrehozzam a bajt, aztán kísérletképp veszek egy másik olcsót, és lassan többet költöttem kellemetlenségekkel karöltve, mintha vettem volna tudatos döntés alapján egy drágább, de jó terméket. A legrosszabb felállás, ha a rossz terméket még drágán is vettem. Az az ideális, és utópisztikus verzió, miszerint elsőre beletrafálok egy olcsó és jó darabba, szerintem tündérmese kategória. Én azt tapasztalom, hogy összetevőlista elemzés alapján, ismerve a saját bőrömet, egy idő után, a megfelelő tapasztalattal, és pénztárcával, már lehet olyan termékeket találni, amik tuti nem okoznak csalódást, és nem kell kísérletezgetéssel ügyeskedni.

Így jártam ezzel a testradírral. Tökéletes lett első látásra, INCI elemzésre.

Mutatom, mi kerül ennyibe, és miért olyan jó, jöjjön az összetevőlista elemzés:

no31.jpg

Maris Sal / Sea Salt: azaz tengeri só, de valami nagyon-nagyon finom formula, nem olyan, mint az otthoni konyhasó.

Caprylic / Capric Triglyceride: Bőrpuhító, és kondicionáló kókuszolaj származék.

Isopropyl Myristate: ez egy mesterséges olaj, ami elég pattanást okozó, azaz komedogén összetevő lehet, szóval arcra nem érdemes használni a terméket, de szerencsére nem is arra van, viszont teljes mértékben biztonságos.

Glycine Soja (Soybean) Oil: szójababaolaj, ami bőrpuhító.

Macadamia Ternifolia (Macadamia) Seed Oil: makadámia fa terméséből készített olaj. Nagyon jó hidratáló.

Aleurites Moluccana (Kukui) Seed Oil: kukui diófa terméséből nyert olaj, szintén bőrkondicionáló.

Persea Gratissima (Avocado) Oil: avokádóolaj, ami szintén nagyon jó hidratáló.

Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil: édes mandula olaj, táplál, és véd.

Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Oil: narancshéjból nyert olaj, ami egy gyakran használt illatanyag, szintén potenciális irritáló anyag, mint minden illóolaj.

Mentha Piperita (Peppermint) Oil: borsmenta olaj, frissít és tonizál, de aki érzékeny rá, azt irritálhatja.

Rosmarinus Offinicnalis (Rosmary) Oil: rozmaring olaj.

Tocopheryl Acetate: a tiszta E-vitamin és az ecetsav észtere, az egyik legtöbbet használt természetes tartósítószer.

Limonene: citrusolaj és mentol keveréke, egy természetes illatanyag, ami potenciálisan irritáló lehet az arra érzékenyeknek. Érdemes kerülni, ha túl sok van benne egy termékben, de akkor nem az összetevőlista végén kullog. Minél hátrébb van ugyanis egy összetevő a sorban, annál kevesebb van belőle a termékben.

Yellow 11 / CI 47000: sárga színezék.

Green 6 / CI 61565: zöld színezék.

Mint olvashatjátok a sok illóolaj akár irritáló is lehet, de mivel lemosásra szánt termék, én nem tartok tőlük. Megjegyzem, ha ezek egy arckrém összetevői lennének, biztosan nem venném meg. A termék összetevőinél érdemes a funkciót is nézni. A sok olaj ebben a termékben abban segít, hogy a só szemcsék könnyebben tudjanak siklani a bőrön, és ne okozzon kellemetlen, hámsérüléseket okozó mikro-karcolásokat a bőrön.

no3.jpg

Nagyon érdekes ennek a terméknek a formulája, ami miatt speciel én beleszerettem ebbe a testradírba. Engem nem az illat, hanem pont az olajos érzet fog meg. Mikor elkezdem radírozni magam ezzel a kék masszával, először a sós szemcsék dominálna, majd a szemek elolvadnak, és kis olajos golyócskák lesznek belőle, majd végül csak a pihe-puha frissen hidratált olajos bőrérzet marad. Én addig dörzsölöm magam a pasztával, amíg egy só-szemcsét sem érzek. Nagyon kellemes hidratált lesz a bőröm kiszállva a zuhany alól, és mehet is rá az önbarnító.

Mesélj, te használsz testradír?

Köszi, hogy elolvastál, üdv: Natulcien.

Szólj hozzá

reklám tavasz homemade online test webshop wellness tudatos vásárlás házilag fürdőzés webáruház testápolás napozás inci hámlasztás önbarnító testradír szponzorált tartalom notino.hu támogatott tartalom inci elemzés összetevőlista tudatos szépségápolás tudatos testápolás COLLISTAR