2020. máj 06.

Önbarnító

írta: Natulcien.style
Önbarnító

95699617_2616485415273368_7040413449343467520_n.jpg

Találkozásom a tudatos életvitellel nagyon izgalmas volt, és folyamatosan azt tapasztalom, hogy egyre érdekesebb dolgokat, területeket, embereket, élethelyzeteket sodor elém az élet ebben a témakörben. A szépségápoláshoz, a termékekhez, és az összetevőjükhöz kapcsolódó hozzáállásom úgy, mint minden tanulási folyamatban természetes, változik, és alakul. A lényeges, kardinális pontok viszont fixek maradtak, hiszen már bőven felnőtt fejjel, kiforrott személyiséggel, és értékrenddel kezdtem el megismerkedni ezzel a világgal. Nem voltam biohívő, aki aztán átváltott élesen a clean clinical-ra, Nekem úgy érzem mindig egyéni utam volt, ami a saját bőröm reakcióira, és az általam képviselt értékrenden alapult.

A fenti folyamatoknak egyértelmű, és várható állomása volt viszont, hogy le kell mondanom a napozás öröméről. Sajnos ez a nap már nem az, mint ami fiatal koromban volt. Imádtam napozni, és számomra most is a nap jelenti az életet, az energiát, és a jókedvet. Most már szembesülnöm kell azonban a veszélyeivel, és a káros hatásaival is. Itt jön képbe viszont a felvezető bekezdésem. Nem azért mondok le a napozásról, mert valahol,  valamit olvastam, vagy mert valaki azt mondta, valami alapján, hogy káros. Nem is azért, mert hatalmas összeg érkezett a számlámra egy önbarnító cégtől, és mostantól életem végéig ellátnak termékkel engem. és a családom is.

Be kellett látnom, hogy az általam olvasott információk, és a saját tapasztalásaim, úgy állnak össze összképként a fejemben, hogy egyértelmű utat jelölnek ki számomra ebbe az irányba. Senkit nem lehet akarata ellenére rávenni valamire. Én sosem hittem abban, hogy meg kell mondani az embereknek, mit tegyenek. Van ugyan rá igény, és a gyermeki szinten ragadt személyiségtípusok kifejezetten igénylik is, ámde egy felnőtt személyiség számára azonosulni kell a változással ahhoz, hogy be is tudja fogadni. Szóval én senkinek sem mondom, hogy ne napozzon, mindenki a saját egészségéért, és a kiskorú gyermekeiért tartozik egyedül felelősséggel. Csupán elmesélem én hogyan jutottam bizonyos döntésekre, és milyen megoldásokat találtam azok kivitelezésére. 

Itt szeretném felhívni a figyelmed, hogy a bejegyzés reklámnak minősül, és a Notino.hu támogatásával készült.

Nem csak azért mondok le a napról, mert félek a bőrráktól, hanem mert nagyon hiú vagyok, és annak ellenére, hogy télen, nyáron minden egyes nap fényvédőzöm, pigmentfoltok jelentek meg az arcomon. Halványan ugyan, de ez is bizonyíték számomra, hogy ez a nap már hihetetlen erős, és nagyon káros sugarakat küld felénk. 40 felé ráadásul ez már egy természetes folyamat is, az eddig elszenvedett, elraktározott, bőrkárosító naphatásnak bizony meg van a következménye.

A fentebb leírt folyamatok, és a felismerés, miszerint le kell mondanom a nap öröméről, nagyon fájdalmasan érintett. Számomra a barna bőr jelentette a boldogságot, a gyerekkori nyaralások szép emlékét, a fiatalságot, és az egészséget. Ráadásul, mint már említettem a hiúságom, nekem szebb a bőröm barnán. Gyarló vagyok, bocsánat. Ez fájt a legjobban, hogy nem lesz szép barna bőröm, ami eltakarná a sötét pórusaimat, amik rikítanak a fehér bőrömön. Olyan a bőrszerkezetem, hogy minden egyes szőrtüsző látszik, és ezen bizony csak a barnaság segít. Mivel sem a szolárium, se a nap nem jöhet már szóba, egyetlen alternatívám maradt, a sosem próbált önbarnítás.

Nekem még csak régi emlékképeim voltak az ilyen termékek használatáról mesélt sárga, foltos bőrről, büdös szagról, és Donald Trumpról, de saját tapasztalás semmi. Elkezdtem tehát utánajárni a témának, és megkeresni a számomra megfelelő terméket. Megnéztem az online fellelhető önbarnítókat, és az összetevőlista, valamint a vásárlói vélemények alapján, erre a termékre esett a választásom: Vita Liberata Phenomenal. Gondoltam ne maradjon a fejem fehér a testem mellett, választottam arcra való készítményt is, és teljesen felkészülve, egy kesztyűt is vásároltam, hogy ne legyen sárga a mancsom, mivel erről is hallottam rémtörténeteket, én pedig a megelőzés híve vagyok.

Az összetevőlista volt amúgy a fő szempont a választásomban, de ennek a márkának is van több kiszerelése, és formulája. Vannak hab, olaj, és krém állagú önbarnítók. Én mivel egyet sem próbáltam még, biztonsági játékosként, az általam testápolókból ismert formula, a krém, azaz a lotion mellett tettem le a voksom.

95965792_249425913082849_4217573729082802176_n.jpg

Az INCI, mint már említettem nagyon fontos számomra, hiszen nem azért nem megyek a napra, hogy aztán a bőrön keresztül felszívódó adalékanyagok okozta bőrproblémák, és allergia miatt szenvedjek. Szóval meg kell mutatnom, hogy mi van pontosan ebben az önbarnítóban, mert rendkívül érdekes, és megnyugtató is egyben:

Az alapja aloe vera kivonat, víz, glicerin, és zsíralkoholok, melyek nem szárítanak, hanem bőrpuhítóként játszanak szerepet. A fő összetevő a dihydroxyacetone (DHA), ami az önbarnításért felelős, cukorrépából, vagy cukornádból nyert anyag. Úgy működik, hogy a bőr legfelső rétegében ez a DHA, összekapcsolódik fehérjékkel, és így különböző sárgás, barnás pigmentek jönnek létre. Ezek a létrejött melanoidok nagyon hasonlítanak a bőr mélyebb rétegeiben, barnulás hatására létrejött melaninhoz. Ez okozza az átmeneti barnaságot, ami a felviteltől számított pár órán belül alakul ki, és változó, hogy meddig tart, de általában pár napig. Természetesen az izzadás, mechanikus behatások, fürdés, következtében gyorsabban kopik a szín, mint magától. Ezek mellett természetes tartósítószerek, szilikonok, és bőrpuhító anyagok, valamint stabilizáló szerek vannak még a krémben, olyan tápláló összetevők mellett, mint a B5 vitamin, E vitamin, shea vaj, sárgadinnye gyümölcs kivonat, szőlő- és málnamag kivonat, ginkgo biloba, hólyagmoszat, és lichi kivonat, valamint hialuronsav, és egy selyemből kinyert bőrpuhító.

Arra kell viszont kiemelten hangsúlyt fektetni az önbarnítók használta során, hogy fokozottan oda kell figyelni a fényvédelemre, mert a barna bőrünkben a megtévesztett sejtek jobban beengedik a káros napsugarakat. Szóval önbarnítósan vagy ne menünk napra, vagy naptejet használva. Nyugodtan rá lehet kenni a barna bőrre a naptejet, nem lesz semmi gondja a színnek.

Miután megbizonyosodtam róla, hogy mit kenek magara jött a puding próbája, az evés, azaz a termék kipróbálása. Semmi tapasztalatom nem volt, hát megnéztem a márka bemutató videóit, hogyan javasolják a felvitelt. Legnagyobb meglepetésemre, elsőre szép lett a végeredmény. Mivel nem hámlasztottam, testradíroztam előtte, csak hirtelen felindulásból, türelmetlenül kipróbáltam, kihagytam a potenciálisan veszélyes területeket, mint a térd, és könyök, ahol az érdesebb bőrfelületen jobban megtapad az önbarnító és sötét, koszos hatást kelt. Teljesen le voltam döbbenve. Egységes barna színem lett, a bőröm selymesen puha volt, és annyira jó hatása volt az egésznek, hogy még a meleg nyári barnulás utáni zuhany illatot is éreztem magamon. Instant nyár érzés volt, bármikor elérhető lehetőségként a kezemben, a flakonban, és elfogott a boldogság és a megnyugvás, hogy itt a megoldás a problémámra. Katartikus élmény volt, komolyan.

90959261_1026042037782931_6465207995721580544_n.jpg

Ezután következett a kísérletezés, és a tesztelés időszaka. Azaz, hogy rájöjjek, hogyan a legjobb használni, mennyi idő alatt, hogyan kopik, kenődik, foltoz, és hogyan reagál rá a bőröm hosszabb távon. Mivel a DHA mindenkinek a fehérjéivel egyénileg kerül kölcsönhatásba, mindenkinél más a fenti folyamat. Én csak a sajátomról tudok beszámolni. A bőröm alapvetően száraz, de mióta nem használok SLS-es tusfürdőket nem igényli a fürdés utáni hidratálást.

Szóval a tapasztalataim:

-3 naponta használom, mert úgy esik jól a lelkemnek, és így passzol az életvitelemhez,

-használat előtt testradírozok,

-fürdés után az applikációs kesztyűre nyomok 2 pumpálásnyi testápolót, és 2 pumpálásnyi önbarnítót, ez a mennyiség elég az egyik lábamra, majd ugyanezt megismétlem a másik lábamon, és nem hagyom ki a lábfejemet sem,

-megint 2-2 pumpálásnyi termékkel bekenem a hasam, és a mellkasom, cserélgetem a folyamat közben a kesztyűt attól függően, hogyan esik kézre a kenegetés,

-utoljára a jobb és bal karom, valamint a nyakam, és a hát rész következik,

96382076_868287127009379_5600989807590244352_n.jpg

10 pumpálásnyi termék nekem elég az egész testemre per alkalom, 158 cm vagyok, és 49 kg, szóval kicsi a bőrfelületem. A testápoló azért kell, mert úgy nem annyira intenzív a szín, nem lesz annyira sötét a végeredmény, és könnyebb elkenni a kevesebb terméket, egységesebben el tudom oszlatni a színt. A legsötétebb árnyalatot választottam a termékből, ami tökéletes passzol az eredeti nyári, legjobban lebarnult színemhez, de most tavasszal bőven elég egy világosabb árnyalat. Többféle színben kapható egyébként az önbarnító, így nem kell aggódni a Hófehérke típusoknak sem.

-első zuhany után oda a tökéletes barnaság, de még marad azért szín, főleg ha nem áztatjuk magunkat forró víz alatt, és nem alkalmazunk testradírt, vagy egyéb agresszív test-dörzsiket,

-elméletileg úgy kellene alkalmazni, hogy egymás utáni 3 este minden nap, és akkor lesz tartós a hatás, nos én úgyis lefürdöm magamról, szóval nekem ez a 3 naponta verzió jött be. 3 naponta úgy érzem, szüksége van a kis lelkemnek, és testemnek egy házi wellnessre a fürdőszobában, aminek ez az önbarnítós. és testradírozós rituálé a szerves része.

-testen nem foltos a végeredmény, viszont felvitel után várni kell kicsit, mert megfogja a ruhát itt-ott, ami viszont géppel, mindenféle külön figyelem nélkül, könnyen mosható. Akkor is megfoghatja a ruhát, ha már beszívódott, csak épp víz, vagy izzadás éri. Húsvéti locsolókat, ne önbarnítózás utáni hófehér ruhában várjunk, viszont az esküvőnk napján már számíthatunk erre a krémre, csak minden nagy alkalom előtt, bőven legyen idő kitapasztalni a terméket, nehogy meglepetés érjen minket.

Az ára drága, a többi, piacon kapható termékhez képest (12.430 Ft a 150 ml-es dark árnylat, a medium 11.800 Ft, azza ez a felső kategória, mivel 2-3 ezer az olcsó, és 6-8 ezer a középmezőny), de én azért nem kísérletezek tovább, mert tökéletes az INCI-je, bevált, szép a végeredmény, és sokáig elég, szóval számomra megéri az árát.

95642363_234416157839186_9131057800795914240_n.jpg

Az arcra való verzió, is tökéletes INCI-vel rendelkezik számomra, nyilván mindenkinek egyéni, és más a preferencia. A neve Vita Liberata Beauty Blur. Én magában és alapozóba keverve is használtam már. Jobban kedvelem alapozóhoz, vagy színezett hidratálóhoz, BB-hez keverve. Kellemes, természetes színe van, nem okozott eddig semmilyen káros, ártalmas, problémás dolgot viszont mivel nagyon kevés kell belőle, hatalmas kiszerelés a 30 ml. Praktikusabb lenne egy 15-ös verzió, de ez csak az én egyéni szocproblémám. Alkalmas világosabb alapozó sötétítésére is. Eddig mindegyik termékkel kompatibilis volt, amikkel próbáltam keverni.  

95808794_1643021855855335_1987581895310835712_n.jpg

A kesztyű, a Vita Liberata tanning nevű, hihetetlen praktikus, mivel nagyon puha, kellemes vele dolgozni, ez nagyon megéri az 1890 Ft-ot. Minden alkalom után kézzel kimosom belőle a benne maradt terméket, és hagyom magától megszáradni, hetente pedig Octenisept-es fertőtlenítővel fújom le, hogy tuti baci mentes legyen. Nyugodtan lehet gyűrni, dörzsölni, kicsavarni belőle a vizet, jól bírja a strapát a szép, arany része is.

Összefoglalva megtaláltam a számomra ideális önbarnítót, amivel bármikor instant nyárélményt varázsolhatok magamnak, akár a legnagyobb téli mínuszokban is. Alkalmakra tökéletes lehet a megjelenésem bárminemű nap okozta veszélyfaktor nélkül. Áldozhatok a hiúság oltárán a barna bőrömmel, és ráadásul jó összetevőkkel érintkezik a bőröm. Örülök, hogy nem kell lemondanom a nap előnyeiről, de nem is kell kitennem magam a kockázatának.

Te próbáltál már önbarnítót? Mik a tapasztalataid a témával kapcsolatban?

Szólj hozzá

bőr reklám nyár webshop tudatos vásárlás önismeret kesztyű webáruház tusfürdő napozás inci hámlasztás önbarnító bőrradír tanning szponzorált tartalom notino.hu támogatott tartalom inci elemzés tudatos szépségápolás self-tan