2020. jan 05.

Ajakápolás

írta: Natulcien.style
Ajakápolás

Egy számomra nagyon érdekes és kényes témát szeretnék most körbejárni, mégpedig az ajakápolást. Nekem azért kardinális kérdés, mert krónikus és beteges herpesz parám van. Ha egy kicsit is feszültebb, idegesebb, stresszesebb vagy fáradtabb vagyok, esetleg legyengül az immunrendszerem, a szervezetem rögtön herpesszel reagál. Azért fontos a szám megfelelő ápolása és hidratálása, mert ha cserepes, kirepedezett ajkakkal állok egy ilyen időszak előtt, akkor tuti sokkal gyorsabban, és rosszabb lefolyással jelentkezik. Természetesen a kiváltó okok kezelése és kerülése mellett, a megfelelő ápolással sem tudok csodát tenni, ezért, ha úgy alakul, akkor a jól bevált praktikáimmal ápolom és kezelem az aktuális vírusfertőzést. Számomra amúgy külsőleg kezelésképp a teafa olaj és az sebfertőtlenítő, valamint a herpesz tapaszok; belsőleg pedig a Lizin kapszula szedése váltak be legjobban. A gyógyult seb kezelése, és az ajkak folyamatos hidratálása viszont már egy másik kérdéskör.  

Feltűnt milyen kevés célirányos termék van a piacon ajakápolásra?

82264742_1396035810568008_6242456792589139968_n.jpg

Ha az ajakápoló termékek kerülnek figyelmünk kereszttüzébe, gyakorlatilag megálltunk a hidratálásnál. Na, de hol vannak a kezelések, mondjuk a herpesz hegekre, sebekre? Hol vannak az anti-aging termékek és a fényvédelem? Ugye-ugye mennyi megválaszolatlan kérdés? Rengeteget foglalkozom ilyen típusú termékek felkutatásával, és bizony nem nagy sikerrel. Találtam viszont egy számomra megfelelő megoldást az engem érintő kérdésekre, amiket most szeretnék veled, kedves olvasó megosztani.

Szeretném felhívni a figyelmed, hogy a bejegyzés reklámnak minősül, és a Notino.hu támogatásával készült.

Hidratálás: ez a legegyszerűbb kérdés, mivel ilyen termékeket könnyű találni. Mindenki kipróbálgathatja melyik ajakápoló válik be számára a legjobban. Nekem is meg van a szent Grálom a témakörben, de menjünk egy kicsit érdekesebb és ritkábban érintet mélységek felé.

Két olyan termékcsoportra szeretnék kitérni, ami eddig elkerülte az érdeklődésem ilyen-olyan fenntartások miatt, és amikben végül megtaláltam a lehetőséget, bővítve ezzel a repertoárom ajakápolás témakörben, megoldva a fent említett kérdések közül a legtöbbet.

A tégelyes ajakápolók és a színezett, szivacsos applikátoros ajakápolók számomra elképzelhetetlenek voltak használatban. Mindekét verzióval higiéniai gondom volt, mégpedig a fentebb említett irracionálisan mély, és beteges herpesz félelmem miatt. Az, hogy a tégelyes ajakápolóba én ujjal belenyúljak, vagy hogy egy szivacsos ajakfényt én több alkalommal használjak az körülbelül egy horror forgatókönyvvel ért fel, és már a gondolattól is elkezdett bizseregni a szám széle.

A megoldás egy kis kreativitással érkezett viszont. Szükségem volt egy kis extra ápolásra, a hegek, sebek eltüntetésére, és gondoltam kipróbálnék pár anti-aging összetevőt is az ajakkörnyéki bőr ápolására. Mivel nem találtam megfelelő terméket, így az az egyébként már jól bevált ötletem támadt, hogy én magam keverek ki, számomra megfelelő alapanyagokból ajakápolót. Erre viszont nem alkalmas a tekerős, higiénikus kiszerelésű ajakápoló. Ehhez a feladathoz tégelyes ajakápoló kell, amihez hozzá tudom keverni a szükséges kiegészítő hozzávalókat, egy kis antioxidánst, peptidet, retinolt, ápoló olajakat, amire épp szüksége van az ajkaimnak. Megoldódott az ajakápoló dúsítás probléma, de még a higiéniai kérdéssel foglalkozni kellett. Annyira egyszerű volt a megoldás, hogy nem is értem, hogy nem merült fel ez bennem hamarabb. Ezeket a kezelésszerű, kúra jellegű ajakápolási technikákat úgyis csak otthon használom, így egy rúzs ecset, egy műanyag spatula, vagy pedig egy másik műanyag-csőrös ajakápoló tökéletes applikátor, amiket könnyedén tudok tisztítani, fertőtleníteni, akár minden használat után.

82043547_485873652074677_7860299126779412480_n.jpg

Az alap tégelyes hidratáló, amire a választásom esett pedig a Grown Alchemist Special Treatment-je, mivel  egy izgalmas antioxidánsokkal dúsított ajakbalzsam, tökéletes az összetevőlistája, és annyira egyedi és szép a csomagolása, hogy nem tudtam nem kipróbálni. Egy robosztus, nehéz tégely, aminek tartása van, tökéletesen záródó tetővel, és pont kézre eső méretekkel. Egyszóval a külcsín és a belbecs itt találkozik. Esténkén, illetve ha otthon tartózkodom ezzel a tégelyes ajakápolóval szoktam az ajkaimat kezelni tehát.

81622442_1296173793923696_8812559248216031232_n.jpg

Ha úton vagyok a szokásos tubusos ajakápolómat használom, de ha valami extrára vágyom, akkor szoktam színezett ajakápolót bevetni. Ezt a Clarins Lip Make-Up Instant Light hidratáló ajakfényt már rég nézegettem, de nem mertem megvenni a szivacsos applikátor miatt, viszont erre is találtam megoldást.

82479416_529472570993913_3690159849737289728_n.jpg

Ezt a szivacsos fejet ugyanúgy tisztítom, mint egy sima sminkecsetet, egy szilikon ecsettisztító párnán, majd pedig sebfertőtlenítővel lefújom. Teljesen higiénikus, és semmi bacinak nem ad esélyt megtapadni a szivacsban ez a tisztítási mód. Ez a színezett ajakápoló nagyon jó összetevőlistával rendelkezik, és egy egészséges, természetes ajakfényt hagy maga után. Nem ragadós érzetű, és szinte bármelyik színt választhattam volna, annyira természetes és észrevétlen a fénye. Gondoltam bátor leszek, és egy erősebb színt próbálok ki, de maradva alapvetően biztonsági játék mellett a saját, ismert, meleg színvilágom miatt választottam a narancsos árnyalatot. A neten a „swatch-os” képek sokat segítenek a megfelelő szín kiválasztásában, de igazából nem lehet vele nagyon téveszteni, mert itt nem a szín, hanem a hidratálás a lényeg, egy kis természetes árnyalattal.

82854986_528288348030282_6123121590126247936_n.jpg

(A szivacsos applikátor mosás, fertőtlenítés előtt.)

81375441_505665890052848_8463678642445090816_n.jpg

(A szivacsos applikátor mosás, fertőtlenítés után.)

Neked van ajakápolási szent Grálod? Mi a véleményed a tégelyes és a szivacsos termékekről? Nekem van csak irracionális herpesz parám?

Köszi, hogy elolvastál, üdv: Natulcien

Szólj hozzá

ajánló reklám online test félelem tél webshop tudatos vásárlás webáruház herpesz hidratáló higiénia clarins inci fertőtlenítés ajakápolás ajakfény szponzorált tartalom notino.hu támogatott tartalom tudatos arcápolás tudatos sminkelés inci elemzés tudatos szépségápolás tudatos testápolás tégelyes ajakápoló szivacsos applikátor