2015. feb 08.

Az önbizalom növelésről

írta: Natulcien.style
Az önbizalom növelésről

Írtam már arról, hogy Csernus szerint, minden nap tennünk kell egy dolgot, amitől félünk, ebben a bejegyzésben: http://grafostylist.blog.hu/2014/11/12/szemezes_felelmeinkkel. Ma egy kedves ismerősöm álláspontját szeretném megosztani veletek az önbizalom növelésről, amit abszolút a magamévá tettem és alkalmazom is. Személyes tapasztalat, hogy tényleg működik. Nem egyszerűbb, mint szembenézni a félelmeinkkel. Ez az út sem gyaloggalopp, de szinte rögtön érezhető a pozitív hatása, még pedig az önállóan meghozott döntésnek.

Hihetetlen erőt ad és felszabadító érzés, ha meghozunk egy döntést az életünkről, melyet a sajátunknak érzünk. Nem a környezet hatására, nem az elvárások szerint, nem mások érdekeit figyelembe véve, hanem magunkért. Többféle módon már nem tudtam ragozni ezt, de a lényeg szerintem így is érthető. Egyébként sem vagyok egy túlságosan sulykoló ember. Mindenki annyit ért meg egy témáról, érzésről, amire aktuálisan képes és amennyit éppen befogadni tud.

A döntés meghozatala természetesen csak az első lépés, a következmények vállalása is a folyamat része, ami még tovább erősíti az önbizalmat. Lényegtelen hogy jó vagy rossz döntést hoztunk. A döntés maga elég, minősítés nélkül is, mert kimozdít minket egy holtpontról és újabb lendületet ad az eseményeknek. Véleményem szerint egyébként sincs rossz döntés. Mindenki olyan döntést hoz, amire, mint említettem éppen abban a pillanatban képes. Ezt nekem borzalmasan sokáig tartott megtanulnom, no meg tudjátok okos máséból, buta sajátjából.

Hogy megengedhessünk magunknak egy "rossz" döntést szeretni kell tudnunk magunkat annyira, hogy megbocsássuk magunknak, hogy bizony „hibázhatunk”, de ez egy másik történet. Meg az is, hogy ha hallgatunk a megérzéseinkre, megint csak nem hozhatunk rossz döntést. Ez nekem mekkora egy értelmezhetetlen hülyeség volt sokáig. De erről majd később.

Döntéshelyzetek és következményeik a Trónok harcából. 

64d382c12faa78053dfdfc37b1ba8d68.jpgForrás : google search

Szólj hozzá

döntés lélek önbizalom szerethetőség Trónok harca Csernus