2015. jan 20.

Újév, új gardrób

írta: Natulcien.style
Újév, új gardrób

Personalshopper Zipyvel

img_4805.jpg

 

www.personalshopper.hu

Megkésve, de törve nem itt a gardrób rendezés beszámoló. Röviden megérte, még akkor is, ha torokgyulladás lett a vége, de ez a hideg lakásnak köszönhető, nem a programhoz van köze; hosszabban pedig nagyon megérte.

Kifejtve pedig elmesélem a történetet az elejétől. Szeretném nektek virtuálisan bemutatni Császári Zitát, azaz Personalshopper Zipyt. Az egyik volt az első blogok közül, melyeket követni kezdtem styling témakörben. Nem csak a bejegyzéseken átütő kedves személyisége fogott meg benne, hanem hogy egyedi hangvételű összeállításai tökéletesen passzolónak tűntek az egyének személyiségéhez, akiket öltöztetett. Nem a jól bevált sémaszerű sablon munkák köszöntek vissza a blogon, hanem egyedi hangvételű, ám mégis hordható összeállítások.

Régóta kacérkodtam azzal, hogy én is alávetem magam egy gardróbrendezésnek és senki más nem jöhetett nálam szóba csak Zita. Mint már az előző bejegyzésben említettem ez egy elég intim dolog. Bugyi, zokni, melltartóban egy idegennel otthon. Nem mindegy, hogy ki hagy rajtunk nyomot, hogy kit engedünk be az életünk legapróbb részletei közé. A kihízott és kifogyott, idejétmúlt bizonyítékok közé milyenek is voltunk x évvel ezelőtt és milyenek vagyunk most.

A vak randi hangulatú találkozót Zita közvetlensége és profizmusa gyorsan feloldotta. Olyan flottul ment maga a találkozó megszervezése is. A megkeresésem után a kapcsolatfelvétel és a dátum lefixálása még a december végi ünnepi hangulat ellenére is reményeimen felül gyorsan lezajlott. Szerettem volna az újévet ezzel „tisztogatással” kezdeni, és Zitának hála sikerült is.

Hogy miért volt szükségem gardróbrendezésre és miért nem csináltam magam?

Rengeteg régi ruhát halmoztam fel, amiktől szentimentális vagy „hátha jó lesz valamikor” okokból nem tudtam megszabadulni. Tartogattam, hurcibáltam magammal évek óta koloncként és éreztem a lelkem mélyén, hogy kell egy szakember, egy külső kontroll, aki feloldoz a szelektálás felelőssége alól. Szerencsére a súlyom viszonylag stabilan tartom, de így sok régi ruha, ami még mindig jó rám, már nem felel meg a jelenlegi élethelyzetemnek.

Kellett egy egységes koncepció. Egy saját selfbrand, egy egyedi stílusjegyekkel tarkított alap, amivel egyszerűbben tudom magam aposztrofálni a divatvilágban. Előbb-utóbb el kell köteleződni milyen is vagyok. Kamaszkori útkereséseim után és a fiatal felnőttkori kiforratlanságokat hátra hagyva itt volt az ideje megtalálni a saját stílusom és Zitától vártam a visszaigazolást. A megerősítést, hogy amit gondolok magamról és a stílusomról az megállja-e a helyét hitelesen a valóságban, no meg persze rajtam.

Plusz tapasztalni akartam saját bőrön hogyan is csinálja ezt egy gyakorlott profi. Zita ugyanis 10 éves stylist tapasztalattal a háta mögött, 4 éve foglalkozik civilekkel is.

A már említett blogon keresztül is sejthető kedvessége ne tévesszen meg ám senkit. Kegyetlenül szelektál és határozott én-kommunikációval, egyértelműen fogalmazva meg iránymutatásait, az ügyfél érdekeit szem előtt tartva. Csak viccelek, de persze minden viccnek van alapja. Hivatalosan 3 órás programunk alatt a tőle telhető legtöbbet kihozta, mint utólag kiderült hatalmas ruhatáramból. El tud vonatkoztatni attól, hogy neki személy szerint mi tetszik és ráhangolódva az ízlésemre, pontosan megmondja mit miért igen és mit miért nem ajánl számomra.

Járulékos haszna is volt a találkozásunknak, amire bevallom nem is számítottam, hogy végre pontosan tudom, milyen testalkat vagyok, és milyen szín-típusba tartozom. Most már megvezethetetlenül tartom magam ahhoz a szín, forma és anyagvilághoz, ami számomra a legelőnyösebb.

Szembesített Zita két rossz vásárlói szokásommal is. Nem tudtam ellenállni eddig, ha megtetszett egy részlet, egy minta, egy momentum, egy érdekesebb ruhadarab és persze hogy nem hordtam, hiszen nem volt tökéletes hozzám illő. Illetve, hogy sokszor nem megfelelő méretet vásárolok magamnak. Ezekek a részletek is hozzáadtak a gardróbrendezés élményhez.

A fenti alapelvelveket követve pár óra után szépen kirajzolódott az ideális álom gardróbom. Összeraktunk egy bevásárló listát is, hogy csak és pontosan a hiányzó darabokat szerezzem be és még véletlenül se csábuljak el a rossz vásárlói szokásaim miatt.

Azt kell, hogy mondjam két hét távlatából, a foglalkozás elérte a célját. Sőt, egy nagyon pozitív élményben volt részem a hasznossága mellett. Kellett idő, hogy leülepedjen az a sok kis apró részlet és információ, amit kaptam. Miután elbúcsúztunk Zitával leültem feljegyzetelni mindent, amit mondott. Letisztáztam a bevásárló listát és összepakoltam a romokat. Három zsáknyi ruha kerül karitatív célból elszállításra és most először nincs lelkiismeret furdalásom egy-egy régi kedvenc vagy nagyon szép, de hatalmas méretű ruha miatt.

Átlátható lett a ruhatáram és letisztult a stílusom. Találtunk funkciót egy-két nehezen beilleszthető darabnak is, de számomra a legnagyobb hasznot a hosszú távú előnyök jelentik. Nincs több csapongó és impulzív vásárlás. Pozitív megerősítést kaptam, hogy jó az irány és végre elengedtem a régi energiákkal teli, szorongó, „hordanom kell, mert itt van a szekrényben” érzést. Emiatt végre megengedem magamnak, hogy otthon is csinos legyek, ne csak praktikus. A barátom legnagyobb örömére, teszem hozzá az én örömre plusz 10°C fok szolgálna a lakásban, ami pozitív irányba befolyásolná az otthoni öltözködési kedvemet is.

Az a véleményem, hogy minden magunkba fektetett idő, pénz és energia hosszú távú befektetés, ami hosszabb távon térül meg, de már rövidtávon életminőség javulást hoz. Ilyen felfrissülést hozott nekem a gardróbrendezés Zita segítségével, akinek ezen a fórumon is köszönöm ezt az élményt és alig várom, hogy itt a blogon is bemutathassak pár összeállítást, amit ő álmodott meg nekem.

Szép estét, Natulcien

 

 

Szólj hozzá

divat test élménybeszámoló stylist stílustanácsadás gardróbrendezés divatblogger personalshopper Zipy Császári Zita