2021. jan 24.

Hogyan bocsássunk meg másoknak? 

írta: Natulcien.style
Hogyan bocsássunk meg másoknak? 

139230116_750686355579743_4297706220981965935_n_1.jpg

Ez a hónap a nehéz témáké, és ha már úgyis újév, és új fogadalmak és megújulás, és éledő természetre készülés, hagyjunk magunk mögött, amit csak lehet, és amit már nem akarunk magunkkal cipelni, akár fizikailag, akár lélekben. De ezt ám sokkal könnyebb leírni, és mondani, mint meg is valósítani. Megbékélni a múlttal, és megbocsátani másoknak nem egyszerű feladat, és nem is egy délutános elfoglaltság. A rezíliencia fejlesztéssel kapcsolatos önismereti kirándulásom egy F-es ferráta szakasszal indult, egy beugratós A-s bevezető után, mégpedig az első rezílienciafaktorral, azzal, hogy az igazán rezíliens személyiség megbékélt a múlttal.....Khmmm.  Nem vagyok Buddha. Kezdhettünk volna egyszerűbb feladattal is, nem rögtön egy életcéllal....Teljesen kiakadtam már a témán is. Fel is tépett pár régi sebet, és bizony sorra kellett vennem, kinek kell megbocsátanom, és kitől kellene nekem bocsánatot kérni. Eltartott egy hónapig mire helyre raktam magamba ezt a témát, és mire megérlelődött bennem a kezelése...ja és megyek a hónapban családállításra. 

No, de hogyan kapcsolódik mindez a tudatos szépségápoláshoz? Elmesélem, csak előtte felhívom a figyelmed, hogy a bejegyzés reklámnak minősül és a Notino.hu támogatásával készült. 

Volt egyszer egy Purito botrány. Az egyik kedvenc koreai márkám, amiről már többször írtam is itt a blogon ugyanis lebukott. Minden azzal kezdődött, hogy Judit, a Krémmánia és az angol megfelelője az  INCIdecoder oldalak alapítója, a saját márkájának a Geek&Gorgeousnak szeretett volna kifejleszteni egy új fényvédőt. Kíváncsiságból leteszteltette tehát az egyik legnagyobb konkurens terméket, a Purito egyik legnépszerűbb fényvédőjét, hátha megleli ő is a Szent Grált, hogyan lehet spf 50-et összehozni olyan könnyed és hidratáló formulában, mint amilyen a Puritónak van. ….. Mint ahogy kiderült nehezen, mert 2 független labor erősítette meg az eredményt, hogy nem tudja a termék az spf 50-et, csak spf20-at. Ezt az eredményt állítólag többször próbálta Judit a Puritoval egyeztetni, de mivel nem méltatták válaszra, nyilvánosságra hozta az eredményt, ami természetesen nemzetközi botrányt okozott. Mellékesen aláásta a legnagyobb konkurenst és reklám táptalajt biztosított az új termékének.  

Szögezzük le, hogy ezek csak a tények, és én semelyik oldalon nem állok. Az én szerény véleményem, hogy semmit nem számít, hogy spf 50 vagy 20. Ha megfelelően van alkalmazva (2 óránként újrakenve) egy spf 20 biztonságosabb, mint egy reggel 6kor egyszer felkent spf 50, de a vásárlói megtévesztés természetesen elítélendő dolog. (Megjegyzem az spf 50 és a 20 között 3 % különbség van hatékonyságban.) Szerintem simán lenne létjogosultsága egy spf 20-as terméknek, de hogy miért kellett az spf 50-et rányomtatni az már más kérdés. Lehet úgy jobban eladható, de az is lehet, hogy a gyártás folyamán fogyott ki az spf... A lényeg, hogy a Purito elismerte hibáját és orvosolta a problémát, valamint kifejtette, hogy kivizsgálják az ügyet, hogy a jövőben ne fordulhasson elő hasonló.   

Szögezzük le azt is, hogy ez nem Korea specifikus és nem egyedi eset, csak ez most nagyobb nyilvánosságot kapott. Rengeteg neves márka téveszti meg folyamatosan a vásárlóit, csak csendben kifizetik a büntetést, és még így is jobban megéri nekik, mint változtatni üzletpolitikájukon, vagy a termékeken. 

Ami viszont sokkal érdekesebb, az eset pszichológia következményei, azaz a vásárlói magatartás megváltozása. Kétféle reakció volt ugyanis a botrány kapcsán: 

-Nem vásárlok soha többet tőlük, mert becsaptak, és hogyan higgyem el, hogy a többi termékben is az van, amit mondtak? 

-Mindenki hibázhat, kivizsgálják, tuti oda fognak figyelni a jövőben, és eddig is beváltak a termékeik. 

Itt kapcsolódunk a címhez, hogyan bocsátsunk meg másoknak? Természetesen én a második csoporthoz tartozom, nekem beváltak eddig a termékeik, bizonyítottak és nem csak címke alapján választok, hanem figyelem a bőröm reakcióit is, szóval én fogok a márkától továbbra is vásárolni. Az ominózus terméket pedig sosem használtam és nem is terveztem kipróbálni. Engem tehát nem fűz érzelmi szál a termékhez, nem érzem magam becsapva és teljesen reálisan, kívülállóként fogalmazom meg a reakciómat.  

Használjuk empátiánkat és éljük bele kicsit magunkat a másik oldal helyzetébe, akik szeretett, legjobban bevált terméküket úgy érzik elvesztették ezzel és most megcsalatva érzik magukat, hiszen másnak mondta magát a termék, mint ami valójában. Gondolkozzunk is kicsit, annak ellenére, hogy biztosan átérezzük a helyzet fájdalmát. Ha azért sajnálom, mert bevált a termék és nem barnultam valós spf 20 mellett, akkor nekem nincs is szükségem spf 50-re, mert nem voltam napon. Ha meg kellett volna az spf 50, mert sokat voltam napon, akkor nem tűnik fel, hogy spf 50 mellett barnulok? Engedjük el viszont teljesen a realitás talaját és foglalkozzunk csak az érzelmekkel, hiszen a megbocsátás is erről szól.  

Teljesen jogos, ha valakinek nehéz megbocsátani, és nem lehet elvitatni egy fájdalmas érzés létjogosultságát, legyen az számukra akármilyen semmiség. Azt viszont érdemes megkérdezni magunktól: 

-Mit nyerek azzal, ha nem bocsátok meg? 

-Mit nyerek a vádaskodással? 

-Meg akarok egyáltalán bocsátani?  

-Mi a járulékos hasznom a haragból? 

-Milyen tanulságokat tudok levonni a sérelmemből? 

Ezek a kérdések talán segítenek távolabb kerülni a problémától, és közelebb jutni az elengedéséhez. 

Az eset tanulsága számomra egy újabb megerősítése, egy már régebben is kifejtett elméletemre, hogy az INCI elemzés nem mindenható tudomány. Az egyéni érzékenységek és reakciók mellett, bizony azzal is számolnunk kell, hogy nem az van a termékben, mint a csomagoláson feltüntettek. Ha a bőrömnek tetszik, hosszú távon is bevált akkor viszont én leteszem mellette a voksom.  

139099099_737346227215095_1866055597962919382_n_1.jpg

Számomra ez a két Purito termék is ilyen kategória. Mind a Purito Centella Green Level Buffet szérumot, mind a Purito Centella Green Level megújító hidratáló krémet többször újra vettem már, és nagyon elégedett vagyok velük. Ha érdekel, nézd meg az összetevőiket, tele vannak csupa szép dologgal, de a lényeg úgyis a használat lesz. 

Köszi, hogy elolvastál, üdv: Natulcien. 

Ui.: Te adnál újabb esélyt annak, aki megbántott?     

Szólj hozzá

reklám botrány test arcápolás pszichológia webshop szépségápolás önismeret webáruház hidratáló megbocsátás fényvédő szérum inci arckrém hidratáló krém szponzorált tartalom notino.hu támogatott tartalom koreai arcápolás inci elemzés összetevőlista purito rezíliencia rezílienciafejlesztés