2020. nov 22.

Arcolajok 

írta: Natulcien.style
Arcolajok 

125544873_411217293228763_8657936184803964035_n.jpg

A hónapban már bemutattam a Saloos cseh márkát, most csak folytatni szeretném a dicséretüket, ugyanis nagyon sok izgalmas termék szerepel a repertoárjukban. Ez a bejegyzés is a reklámjuk és a Notino.hu támogatásával készült, de ki kell térnem erre, mert nagyon érdekes téma: a “támogatás”, és a szponzorált tartalmak kérdésköre.  

Én olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy érdekel az arcápolás és a hobbim, hogy utánajárjak annak, melyik termék mit tartalmaz, és hogyan “működik”. Mások viszont nem ilyen szerencsések, de használni szeretnének megfelelő kencéket. Igyekszem a hobbim hasznosan megélni és mások segítségére, támogatására is felhasználni, legfőképp a kislányom számára majd a jövőben, egyfajta online szépségápolás útmutatóként. 

Viszont a legfontosabb, amit szeretnék majd átadni neki, egy elcsépelt mondat, hogy: “A tudás hatalom!”, és aki gyerekként tanul, az felnőttként szabad lesz. Vagy meg is fordíthatjuk a mondatot, azoknak, akiknél a sokkterápia jobban működik, a pozitív kondicionálásnál: ha gyerekként nem tanulsz, rabszolga felnőtt leszel. A szó szoros és átvitt értelmében is, vagy a fogyasztói társadalom, vagy egy gyári sori-munka rabszolgája a hétköznapi megélhetésért. Aki tanul, annak adott a választás szabadsága is. Ez vonatkozik az arcápolásra és minden másra is, ugyanis akinek a kezében a tudás, az könnyebben tud dönteni a rendelkezésére álló választékból. Sajnos olyan sokrétű most az életünk és olyan sok területen kellene képzeni magunkat, hogy ennek az elvárásnak lehetetlen manapság megfelelni. Én ezért választok embereket, akiknek az előszűrésében megbízok. Mint Barney-nak az Így jártam anyátokkal sorozatban: van “autós” emberem, van “kertes” emberem, és van “főzős” emberem, de sorolhatnám még. Igyekszem megtalálni a megfelelő embert a megfelelő feladatra, és éppen aktuális kérdéskörre. Szerintem ezért kapott ekkora teret az influenszermarketing. Azt viszont mindenkinek magának kell eldöntenie, kiben bízik meg, és honnan szerzi az “embereit”, és fogadjuk meg Barney tanácsát:

kr_bs_01.png

(Kép forrása: google search Barney Stinson idézetek)

Hogyan kapcsolódik ez a Saloos arcolajaihoz és a reklámok világához? Egy felelős felnőtt ember annak kellenére, hogy “előszűréssel” könnyíti meg a saját dolgát a nagy információ halmaz kibogarászásában, mindig önállóan dönt és nem azért, mert Gizike azt mondta, és a felelősséget sem lehet áthárítani, hogy azért rohadt le az arcom, mert Gizike azt mondta, hogy az a krém jó lesz, és mégsem.  

Képzeld, én sosem olvasom el a marketing szöveget egy terméknél. Mindig az összetevőlistát ellenőrzöm, majd a véleményeknek nézek utána, általában nincs is szükség a marketing szövegre ezek után, és még a csomagolás kinézete sem érdekel különösebben. A Saloos márka pont egy ilyen marketing szempontjából mostohagyermek. Nem elérhető drogériában, nem reklámozzák a TV-ben, nincs a köztudatban, nem kapták fel influenszerek, nem kifejezettem modern a külseje és még gyanúsan olcsó is, szóval tökéletes illik rá, hogy az esetében a belbecsnek kell utánajárni, nem a körítésnek. 

Két arcolajat szeretnék neked ma bemutatni kedves olvasó: a Saloos Oils Bio Cold Pressed Oils Chia olját, 20 ml 1850 Ft-ért, és a Saloos Intensive Care 100%-os szkvalán olaját, 20 ml 2890 Ft-ért. 

Mi az a Chia mag olaj? 

Kezdjük azzal, hogy mi az a Chia? Azték zsálya más néven, egy Guatemalában őshonos mentaféle és a magjából szuper olaj készül, ami kiemelkedően hatékony ekcéma ellen a gyulladáscsökkentő hatása miatt, de ezenkívül hasznos zsírsavak, antioxidánsok, cink, koffeinsav (bőrnyugtató) és tioktánsav (gyulladáscsökkentő) is alkotja. Összefoglalva: késlelteti a bőröregedést, csökkenti a gyulladást, hidratál, támogatja a kollagén képződést, halványítja az öregségifoltokat, így segít csökkenteni a bőr UV okozta károsodását.  

chia_pure-chia.jpg

(Kép forrása: google search azték zsálya)

Mi az a szkvalán? 

Először is ne keverjük a szkalénnel. A squalane angolul, A-val, a szkavalán, amivel keverni szokták pedig a squalene angolul, E-vel, azaz a szkvalén. A szkvalént a bőrünk is termeli, hogy megőrizze hidratáltságát, és idővel egyre kevesebb lesz belőle, ezért érdemes pótolni. A szkvalén természetes állapotában nem túl stabil (levegő hatására oxidálódik), így bőrápolás céljából, telítési folyamatnak vetik alá, azaz hidrogénezik, hogy szkvalánná váljon. Oké, eddig világos, de honnan szerzik az alapanyag szkavlént? Sokági a cápamájolajból nyerték, de etikai tényezők miatt, egyszerűbb megoldást kellett találni és ma már növényi alapú szkvalént használ a szépségipar, mégpedig a következő növényekből: olajbogyó, rizskorpa, búzacsíra, amarantmag, cukornád. Leegyszerűsítve a szkalénből lesz a szkvalán, amit a bőrünkre kenünk, hogy pótolja a bőr idővel csökkent hidratáltságát. Számos más pozitív hatása is van a szkvalánnak: bőrpuhító, tápláló és ránctalanító olaj, mely segíti a hatóanyagok mélyebb rétegeibe való bejutását is. Egy szuper közvetítő közeg más olajoknak és hatóanyagoknak és az egyik legbiztonságosabb nem irritáló, egyáltalán nem allergizáló olaj, amit bárkinek, bármilyen bőrtípusra nyugodt szívvel ajánlok. 

szkvalan.jpg

(Kép forrás: google search szkvalén, jelen esetben sima, mezei olajbogyó, amiből kinyerik)

Arcolajok felhasználási területei: 

Szérumként, akár külön-külön, akár összekeverve pár cseppet a hidratálókrém előtti lépésként a reggeli és/vagy az esti rutinban. 

Arckrém-, kézkrém- vagy testápoló dúsítására, a krémbe keverve pár cseppet. 

Szemkörnyék-ápolóként, magában vagy más olajjal keverve pár cseppet a szemkörnyéken eloszlatva. 

Köröm- és hajápolásra is alkalmasak ezek az olajok, a felhasználási lehetőségeik tárháza hatalmas. 

Személy szerint azért szeretem nagyon ezeket az olajokat, mert megadják a döntés szabadságát. Magam állíthatom össze azokat az összetevőket az arcápolási rutinomba, amire épp szüksége van a  bőrömnek. Segít megélni, hogy élvezzem a tudásom hatalmát, és a tanulás büszkeségét, hogy szerezzek egy kis kontrollt az életem egy területe felett, mire manapság egyre kevesebb lehetőség van. A marketingstratégiák és a reklámok felülbírása tehát nem csak lehetőség, de kötelesség is, ha felnőtt, felelősségteljes, tudatos vásárlókként szeretnénk magunkat pozicionálni.  

Köszi, hogy elolvastál, üdv: Natulcien. 

Ui.: Mesélj, te mi alapján választasz arcápolási termékeket?  

Szólj hozzá

reklám tanulás tudás olaj arcápolás webshop tudatos vásárlás tudatosság webáruház szkvalán chia arcolaj szkvalén hidegen sajtolt olaj szponzorált tartalom azték zsálya notino.hu tudatos arcápolás tudatos szépségápolás tudatos testápolás