2019. nov 16.

Cosrx AHA 7

írta: Natulcien.style
Cosrx AHA 7

Egy újabb koreai terméket hoztam bemutatásra neked ebben a bejegyzésben is. A teljes neve ennek a szépségnek Cosrx AHA 7 Whitehead Power Liquid, amely kacifántos megnevezés egy közkedvelt kémiai hámlasztót takar. Már a második flakont használom és kezdő, gyakorló hámlasztónak szerintem tökéletes.

Na, de beszélgessünk kicsit magáról a hámlasztásról. Egy előző bejegyzésemben, már pedzegettem ezt a témát és a BHA összetevőt ki is tárgyaltuk, de ez a mostani szösszenet az AHA-ról szól.

cosrx2.jpg

Szeretném felhívni a figyelmed, hogy a bejegyzés reklámnak minősül, és a Notino.hu támogatásával készült.          

Az AHA rövidítés Alpha Hydroxy Acid-ot takar, melynek több fajtája van, például a Glycolic acid azaz a glikolsav és a Lactic acid, azaz a tejsav. Mindkét összetevő eltávolítja az elhalt hámsejteket és célzottan segít a bőrproblémákon, ezek speciel a ráncok és a pigment foltok ellen hatékonyak, főleg száraz bőrön.

Ezek mind tények, és adatok, de miért érezné bárki az igényét annak, hogy hámlasszon? A tudatos bőrápolás, mint már sokszor említettem a saját bőrünk megismeréséről szól. Nekem nagyon sokáig kimaradt a hámlasztás a rutinomból. Nem hallottam róla, utána féltem tőle, aztán mire mindent elolvastam és kitapasztaltam már nem tudom, hogyan élhettem nélküle. Nekem azóta szép a bőröm, mióta odafigyelek arra, hogy mit használok, hogyan, valamint mióta tudatosan dolgozom ki az éppen aktuális arcápolási rutinjaimat. A szép bőr nem lehetetlen küldetés, de sok időt, odafigyelést és önképzést igényel. A hámlasztás egy nagyon hatékony kozmetikai kezelés, amit otthon is meg lehet csinálni magunknak, csak a megfelelő termékek és megfelelő háttértudás szükséges hozzá. Ma már az Internet világában rengeteg megbízható helyről informálódhatunk. Engem sem szabad evidenciának tekinteni, mert én is hibázhatok, és ami nekem bevált, lehet másnak nem fog. Sokszor leírtam már mindenféle fórumon, hogy nem vagyok szakember, csak egy lelkes amatőr egy olyan tudásszinttel, amit bárki elérhet, akit kicsit is érdekel ez a téma.

Összefoglalom tehát, nekem mi a véleményem és a tapasztalatom az otthoni kémiai hámlasztásról.

Sohase legyen az, hogy csak egy forrásból tájékozódsz. Próbálj hivatalos, szakemberek által lektorált portálokon informálódni, szerencsére több ilyen van már magyar nyelven is.

Gondold át, milyen típusú a bőröd, hogy tudd, milyen hámlasztóra van szükséged:

-pattanások, miteszerek, olajos bőr: BHA

-pigmentfoltok, ráncok, száraz bőr: AHA

-érzékeny, pirosodásra hajlamos, extrém száraz bőr: PHA.

Van pár szabály, amit be kell tartani ezekkel a termékekkel kapcsolatban:

-Nem lehet együtt használni őket bizonyos hatóanyagokkal. Egyik kémiai hámlasztót sem szabad C- vitaminnal és retinollal együtt használni. A BHA-t pedig benzoil-peroxiddal. Maximum az lehetséges, ha a C-vitamin tartalmú készítményt reggel, a hámlasztókat pedig este használjuk. A retinol használatára pedig az lehet a megoldás, ha egyik este a retinol tartalmú terméket, másik este pedig a hámlasztót kenjük magunkra.

-A hámlasztásra legmegfelelőbb időszak az ősz és a tél, amikor kevesebb a napfény. Ez azért fontos, mert az AHA nagy valószínűséggel fény-érzékenyíti a bőrt. Megoszlanak a vélemények és a kutatások a lehetséges mellékhatásokról, valamint következményekről, de én félős vagyok, így biztosra megyek.

-egyébként is érdemes mindenkor fényvédőt használni, de ha hámlasztunk, akkor elengedhetetlen.

-mindenképp alacsony koncentrációval kell kezdeni, és szép lassan kitapasztalni, neked milyen erősségű termék válik be a bőrödre. (Az otthoni hámlasztók koncentrációja általában 5-15% közötti.) Ha valakinek rinocérosz bőre van egy 7%-os Cosrx AHA heti egyszer használva lehet, nem hoz semmilyen eredményt. Akinek viszont érzékeny a bőre, heti egyszeri használat mellett mondjuk egy Benton BHA tonikkal együtt már sok lesz a hámlasztás.  

-Az AHA csak bizonyos ph tartományban (3-4 között) hatékony, ha megfelelően használjuk, akkor átmenetileg irritáló érzete lehet a bőrön, ami természetes, de egy csípő érzés. Nem kell tőle megijedni, viszont csökkenthető ez a jelenség azzal, ha teljesen száraz bőrre alkalmazzuk a terméket.  

Ezek a legfontosabb szabályok. Leírom a saját hámlasztás rutinom példaként, ami nem győzöm hangsúlyozni, nem követendő példa, csak egy minta.

cosrx1.jpg

BHA-t csak akkor használok, ha havonta egyszer a menstruációs ciklusom közepén meglátok egy pattanás kezdeményt. Ez egész évre érvényes, mert a BHA nem fény-érzékenyíti a bőrt. Legalábbis az okosok szerint, akiknek én hiszek.   

AHA-t csak ősszel és télen használok, október végétől, november elejétől, mikor már nem olyan nagy a sugárzás. Tavasszal, ahogy bejönnek a nagy melegek és a fényes, napos időszakok, kb. áprilistól és nyáron már nem hámlasztok AHA termékkel. Igazából, ahogy látom a téli időszámítás nálam a hámlasztás ideje. Az AHA hámlasztást ezzel a 7 %-os Cosrx termékkel végzem heti 2x, azaz 2-3 naponta.   

PHA terméket még nem próbáltam.

Ha használok hámlasztó hatóanyagokat tartalmazó készítményeket, akkor csökkentem a kémiai hámlasztók használatát.

Az ajkaimat is szoktam esténként alkalomadtán hámlasztani. Fülpiszkára rakok pár csepp terméket és bekenem vele az ajkaimat, majd rákenem a szokásos ajakápolómat. Fantasztikus lesz az eredmény reggelre. Nem sűrűn, de a hidegebb időszakban segít ápoltan tartani és megvédeni a kicserepesedéstől az ajkaimat.

A kiszáradt könyökkel és a repedt sarokkal is csodát tesz ám a kémiai hámlasztás.  

Kíváncsi vagyok ezek után meghoztam-e, vagy inkább elvettem a kedved a kémiai hámlasztástól? Nézzük meg azért, pontosan mik dolgoznak a bőrünkért ebben a folyadékban.

Jöjjön az összetevőlista:

Pyrus Malus (Apple) Fruit Water: almalé.

Butylene Glycol: vízmegkötő tulajdonsággal rendelkező, beszívódást segítő anyag. 

Glycolic Acid: Glikolsav. Segít eltávolítani a bőr legfelső, már elhalt hámrétegét, ami magától 3-5 hetente cserélődik természetes módon. 10% feletti koncentrációban pedig serkenti a kollagén termelést is.    

Water: víz.

Niacinamide: egyszerűbben B3-vitamin. Csökkenti a faggyútermelést, normalizálja a pórusok méretét, serkenti a kollagéntermelést, valamint hidratál. Pattanások ellen az egyik leghatékonyabb összetevő.

Sodium Hydroxide: Marólúg vagy más néven lúgkő. Egy Ph szabályzó anyag, mert az AHA csak bizonyos ph tartományban (3-4 között) hatékony.

1.2-Hexanediol: gomba- és baktériumellenes tartósítószer. Teljesen biztonságos összetevő. 

Panthenol: B5 provitamin,ami vízmegkötő, bőrpuhító és nyugtató hatású.

Sodium Hyaluronate: a hialuronsav só formája, mely képes vizet szívni a bőrbe, telítődést okozva, mellyel csökkennek a ráncok.

Xantham Gum: cukor és szőlőcukor erjesztésével előállított sűrítőanyag.

Ethyl Hexanediol: szintetikus alkohol, oldószer és illatanyag, melyet csak kis mennyiségben használnak a kozmetikumokban. EWG kockázata közepes, 3-as. (Az EWG kockázatról a "hidratáló arclemosó" című cikkben olvashatsz bővebben.)  

cosrx3.jpg

Összefoglalva ez az AHA hámlasztó, mivel alacsony (7%-os) az AHA tartalma, egy nagyon jó kezdő hámlasztó száraz, pigment-foltos, ráncos bőrre. Kifejezetten gazdaságos, mivel én fél éven keresztül használom heti 2x, nekem 2 évre is elég egy 100 milis flakon 8690 Ft-ért.   

Egy teljesen áttetsző, vízszerű folyadék, amit a két fázisú arctisztítás után használok este, tonik helyet, és semmilyen más arcápolási termékkel nem keverem. Ha beszívódott a bőrömbe a pár cseppnyi folyadék, a szokásos éjszakai hidratálómmal zárom az esti rutint. Lényeges, hogy a hidratálónak se legyen retinol, vagy C-vitamin tartalma. Betartva a fent említett pár szabályt, a kémiai hámlasztás egy rendkívül hatékony és biztonságos arcápolási „kezelés”, ami csodát tesz a bőrrel.

Köszi, hogy elolvastál, üdv: Natulcien

Szólj hozzá

reklám együttműködés ősz test tél arcápolás webshop tapasztalatok tudatos vásárlás webáruház bőrápolás inci hámlasztás tippek-trükkök AHA notino.hu támogatott tartalom tudatos arcápolás inci elemzés összetevőlista tudatos szépségápolás