2019. nov 10.

A tökéletes öv megtalálása

írta: Natulcien.style
A tökéletes öv megtalálása

ov.jpg

(Kép forrása: Pinterest: pin350154939780819775)

Azt gondolná az ember lánya, csak bemegyek egy boltba, veszek egy övet és kész. Régen én is így vásároltam és rengeteg övem volt. Mindenféle, ami épp megtetszett. Fém, szürke barna, mintás, vastag, vékony, derék és csípő fazon, és sosem hordtam őket. Aztán jött a „nem vásárolok egy évig kihívás” és a szemléletváltás a kis lelkemben a vásárlással kapcsolatban. Bizony, egy évig nem vásároltam semmit és nagyon jólesett. Hogy lehet egy divat blogot fenntartani vásárlás nélkül? Na, ez egy nagyon érdekes kérdés. Szerintem a lényeg pont ez. Nem arra kezdtem koncentrálni, hogy minél több új, szebb, olcsóbb, érdekesebb darabom legyen, és nem a gyűjtés, megszerzés, és birtoklás örömére, hanem a meglévő dolgaim felfedezésre. Pont, mint egy párkapcsolatban. Ha elmúlik a szenvedély, vagy az érdeklődés, és beköltözik a hétköznapokba az unalom, nem az a megoldás, hogy keresek egy érdekesebb partnert. Igen, ez a megoldás az egyszerűbb, de nem a jobb, mert nem a probléma gyökerét oldja meg, csak a tünetet kezeli, az pedig sehová sem vezet. Ja, de pont ugyanoda, újra és újra, egy újabb ellaposodott kapcsolatba és egy felhalmozott ruhatárba, cipőgyűjteménybe, vagy sminktermékek armadájába.

Ezek ráadásul csak a minket érintő következmények és akkor még nem is gondoltunk a környezetünkre. Huszonévesen egyáltalán nem érdekelt a környezet. Meg volt a saját identitásválságom, eszembe sem jutott még plusz keresztnek felvenni egy kilátástalan öko-harcot sok-sok kellemetlenséggel és kényelmetlenséggel karöltve, mikor végre jövedelemmel rendelkeztem és a magam ura voltam. Negyven felé közeledve egy kisgyermekkel az oldalamon már máshogy szemlélem a világot, és a döntéseim következményét is. Azt hiszem most jött el az ideje, hogy bőrövem legyen.

A blogon mindig is jelen volt a tudatosság, de csak az elmúlt években kezdett megjelenni a gardróbomban és a fürdőszobaszekrényemben is. A felhalmozás és az össze-vissza vásárlás időszak gyakorlatilag a nem vásárlós egy évemmel zárult, és azóta egy új korszak vette kezdetét, a stratégiai gardrób rendezés folyamatával, ami egy tudatosan kialakított személyemre szabott, átgondolt cselekvés. Egy folyamat, ami nem lesz rögtön kész. Ez az időszak nem arról szól, hogy most aztán kidobok mindent, ami nem tetszik, és van egy nagyon jó ürügyem, hogy újra vásárolhassak, csak most más koncepció alapján. Ez nem a kognitív disszonancia csökkentésről szól, hanem egy környezettudatos felnőtt magatartásról.         

A folyamat részeképp jutottam el arra a pontra, hogy bizony nekem nincs meg az alapruhatár egy fontos darabja, az öv. Egy jó öv, értsd méretben, formában, anyagban megfelelő tökéletes kiegészítője sok ruhadarabnak és észrevétlenül is kiteljesíti a megjelenést. Eleganciát sugall, és egy ilyen aprósággal még egy alap farmer póló párost is „drágábbnak” tudunk mutatni.

Természetesen régi berögződésektől vezérelve az első utamba eső boltba betévedtem, ahol voltak bőrövek. Unisex, méretében nem megfelelő vastag övek, amik ugyan bőrből készültek, de éreztem, hogy nem a tökéletes egyik sem. Az eladó kedves közönnyel még a legkisebb jelét sem tetette annak, hogy szeretne nekem segíteni, így szerencsére beindultak az újonnan tanult vásárlási mechanizmusaim és otthagytam a boltot, hogy átgondoljam, pontosan milyen övre van szükségem, ami passzol a ruhatáramhoz. Ráadásul arra is rájöttem, valahogy ki kell derítenem, mi is az övméretem.  

Egy teljes véletlennek köszönhetően bukkantam az övbolt.hu-ra Sosem hallottam erről az aprócsak webáruházról, akik megosztottak egy blogger csoportban egy szuper bejegyzést a női öltözködési szabályokról. A bejegyzés tökéletes volt. Átgondolt, részletes, informális, átlátható és nagyon tetszett az inspirációs képi megjelenítésük, ami egy tartalomba ágyazott Pinterest táblás megoldás volt. Rögtön felkeltette az érdeklődésem az oldal és elkezdtem nézelődni a honlapjukon. Mire bukkantam legnagyobb meglepetésemre? Egy cikkre arról, hogy mit érdemes tudni a bőrövekről. Teljes részletességgel, nem ám vásárló ámító semmit mondó tartalmakkal, hanem konkrét információkkal, jól rendezett, kellemes stílusú írással szembesültem. Ekkor már tudtam, hogy nekem bizony bőrövre van szükségem.

Ahogy folytattam az olvasást egy következő hasznos cikkre bukkantam, amit mintha nekem készítettek volna, az apró termetű nők divatjáról. Ebből a cikkből megtudtam, hogy milyen stílusú övre van szükségem.

Na és ennél a cikknél jött a teljes extázis, végre megtudtam, hogy mi is az én övméretem. Annyira meglepődtem, hogy ez a webáruház ilyen hasznos tartalmakkal tud segíteni a vásárlóinak. Gyakorlatilag kihozták a legtöbbet az öv témából. Sosem gondoltam volna, hogy ennyi lehetőség van egy ilyen részterületében a divatnak.

Az oldalon található mérettáblázatban ellenőriztem a méretem és indulhatott is a keresgélés keskeny fekete bőröv után, 95-ös méretben.

Két övet is találtam, ami megfelelt a tökéletes kategóriában. Mentettem is gyorsan mindkettőt a kosaramba, majd megnéztem, pontosan hogyan is zajlik ezen az oldalon a fizetés és a szállítás.  

Az oldal egyébként nagyon könnyen átlátható és gyorsan értelmezhető. Az „Információk” fül alatt megtaláltam a szállításhoz és a fizetéshez szükséges tudnivalókat. A házhozszállítás mellett nekem nagyon szimpatikus, hogy itt is van postára vagy MOL, Coop pontra illetve csomag automatába való szállítási lehetőség is. A házhozszállítás nem mindenkinek lehetőség, de a fent említett pontokon való átvétel egy megváltás a dolgozó, hétköznapi embereknek. Nem kell lemondani az online vásárlás kényelméről, és nem kell otthon sem rostokolni, vagy rokont, ismerőst, szomszédot szervezni a feladatra. Bármikor átvehetjük a csomagunkat, mikor épp és ahol épp útba esik.  A szállítási költség amúgy teljesen baráti. Nekem többe kerülne autóval elmenni a legközelebbi plázáig, mint amennyiért kihozzák házhoz a csomagot, és még az időm sem megy el vele. Ha nem derült volna ki eddig, nagy online vásárlás rajongó vagyok. Még az élelmiszervásárlást is Interneten keresztül intézem. Se dugó, se idegbaj, se bacik, se sorban állás. Nem kell ezt ragoznom.    

A fizetési lehetőségek szintén sok mozgásteret adnak, mert banki utalással, online bankkártyás fizetéssel, de a sokak számára jól megszokott és bevált utánvéttel is rendezhetjük a számlát.

A két övön gondolkodva azon kaptam magam, hogy érdekel, ki illetve kik készítik ezt a blogot, és hogy szívesen támogatnám a munkájukat a vásárlásommal.  Az jutott eszembe, sokkal szívesebben vásárolnék tőlük, mint egy ismeretlen multitól, aki nem tesz semmi pluszt abba, hogy értéket teremtsen, vagy információhoz juttasson. Nem régóta kezdett el foglalkoztatni a gondolat, hogy a vásárlásaim során vajon hova kerül a pénz, amiért megdolgoztam, és vajon kiket támogatok vele. Ha már úgyis az online vásárlást preferálom és nem a plázákat, akkor nem jobb egy közeli webáruházból rendelni és nem a világ másik végéből? Ezzel is csökkentem az ökológiai lábnyomom, ha nem kell miattam termékeket utaztatni. Mivel helyben nem tudok bőrművesről, így gondoltam ez a legkézenfekvőbb megoldás számomra.  

Aludtam párat a két öv dilemmára, és meghoztam a döntést, hogy melyik lesz a megfelelő. A legkisebb csatos verziót választottam az Petite cikk hatására. Mivel sem minőségben, sem méretben nem különböztek az övek, csak az övcsatban, így tényleg a tetszés alapján döntöttem.

Az oldalon amúgy nagyon részletesen le vannak írva a termékek paraméterei, méretei, anyagai. Minden információ a rendelkezésünkre áll, hogy felelősségteljes és megfelelő döntést tudjunk hozni az internetes vásárlás során. Sokan még mindig a személyes vásárlás részesítik előnyben, mert akkor meg tudják fogni, tapogatni, próbálni a terméket. Engem azért győzött meg ez a webáruház, mert sokkal részletesebb tájékoztatást kaptam a termékről, mint amit mondjuk a bevezetőben említett bolt eladójától kaptam, ami abban nyilvánult meg, hogy igen az öv bőr. De hogy milyen minőségű, milyen fajtájú, milyen ápolást igényel és számomra melyik méret a legideálisabb ebben már magamra voltam utalva.

Ez a bejegyzés lehetett volna szponzorált cikk. De én nem támogatott tartalomként szerettem volna megosztani veletek ezeket az információkat, hanem jószívű ajánlásként és egy pozitív példamutatásképp, hogy ilyen módon is lehet vásárolni. Más szempontokat és értékeket szem előtt tartva, mint az egyszerűség és az olcsóság. (Azt csak mellékesen jegyzem meg a plázás bőr öv 5800 Ft volt, a webáruházas pedig 5190 Ft.)

Szeretnék a jövőben is olyan embereket, áruházakat, márkákat, művészeket támogatni akár a vásárlásommal, akár az ajánlásommal, akik tényleg megérdemlik, hogy minél több emberhez jusson el a munkásságuk.

Üdv: Natulcien  

Ui.: a Pinterestes tábla képei görgethetőek:). 

Szólj hozzá

bőr együttműködés divat test inspiráció bevásárlás webshop érték tudatos vásárlás tehetség öltözködés webáruház öv petite gardróbrendezés jellemfejlődés Pinterest alacsony nők övbolt