2017. okt 24.

2017 őszi kedvencei

írta: Natulcien.style
2017 őszi kedvencei

 

Lázadó hangulatom van mostanában. Gondoltam változtatok a megszokott trendelőzetes rutinon. Eddig mindig összeválogattam a nemzetközi vonulatokat, megkerestem hozzá azokat a képeket, amik legjobban tükrözték az ízlésvilágomban az aktualitásokat. Ezt terveztem most is szeptember óta, aztán lassan az ősz évszak vége felé közeledve belegondoltam, miért nem sikerült még mindig megcsinálnom. Nagyon egyszerű okot találtam, mégpedig, hogy kevéske szabadidőmben nem kívánok olyan feladatokat csinálni, amikhez igazából nem fűlik a fogam. Most nem mutatom be az összes szezonális divathóbortot, csak azokat, amik nekem tetszenek, és úgy, ahogy nekem tetszik.

Annyira sok helyzetben kell meghunyászkodni, visszafogni magunkat, követni a társadalmi elvárásokat, és szabályokat. Miért ne lehetne kis szabadságot adni magunknak, például magamnak ezzel a cikkel. 

Vannak kötelezettségek, de egy hobbinak nem szabad izzadságszagúnak lennie. Régen rossz, ha egy választott tevékenységben ott a muszáj. Azt vettem észre magamon, nagyon nehezen engedem el a kontrollt, és a saját magammal szemben támasztott elvárásokat, és pont ezzel mérgezem meg a saját folyamataim. Pedig csak élvezni kellene, amit csinálok. Bízni magamban, szeretni magam annyira, hogy meg merjem engedni a lazítást. Nos, pont ezt fogom tenni, mégpedig apró lépésekkel, mert ez egy nagyon nehéz folyamat, és nem megy csettintésre.

A legtöbb ember nem is engedi meg magának, vagy olyan hedonizmusba menekül, aminek az alapja nem a saját igénye, hanem a fogyasztói társadalom által kreált irracionális, és téves szükséglet.

Nagyon nehéz kiállni a sorból és vállalni önmagunkat, főleg ha azt se tudjuk milyenek is vagyunk. Még szerencse, hogy megkapjuk az útmutatót, „10 dolog, amit tenned kell, hogy” típusú cikkekből. Vagy az éppen aktuális trend előzetesekből.

Számomra nem azt jelenti egy ilyen „őszi kedvencek” válogatás, hogy ezeket kell megvásárolnom, mert különben nem leszek trendi. Ahhoz ad kreativitást, ötletet, és inspirációt mit tudok kihozni a saját, már meglévő ruhatáramból. Lehet egy teljes burgundy szín szett eszembe juttatja, hogy van nekem egy olyan piros pulcsim, amit eddig utáltam, és nem is tudtam mihez vegyem fel, de egy másik kép alapján felismertem, nem is mutat rosszul fekete szaggatott farmerral.

Nem szeretem a skatulyákat, és nem is tartom magam „fashion bloggernek”, de régóta nem vásároltam magamnak ruhát. Rájöttem, hogy a költekezés, az x. farmer csak pótcselekvés. Endorfin löket, unaloműzés, és szerencsére egy ideje nincs erre szükségem. A szekrényből vásárlás, a régi ruhadarabok újraértelmezése egy nagyon kreatív, és izgalmas folyamat. A montázsok ötletei alapján például összerakok kész szetteket a szekrényembe és  máris meg van oldva a, mit vegyek fel reggel, és mi mihez passzol dilemma. 

A pazarló, és szükségtelen vásárlás visszaszorítása nem csak magam, de a pozitív példamutatás miatt is fontos számomra.  Most érzem igazán a példamutatás felelősségét, hogy van egy kislányom, akinek nekem kell segítenem megtalálni magát, a személyiségét fejleszteni és terelgetni a saját kis útján.

Tehát le a képmutatással, kiállok a sorból, jöjjenek az én őszi kedvenc ötleteim.    

Képek forrása: Pinterest.

Bézs, világosbarna, vajszín ruhadarabja szerintem majdnem mindenkinek van otthon. Itt a színkombináció választáshoz egy kis inspiráció.

oszbezs.jpg

A fekete bőrkabátot nyugodtan fel lehet venni valamilyen világos színes, mintás, virágos, kockás darabbal, akármilyen stílusban.

oszborkabi.jpg

Az ősz az extra mintás harisnyák ideje. Rengeteg olyan harisnyám van, amiket tartogattam, hogy majd valamikor, alkalomra jó lesz. Olyan is van, amit túl feltűnőnek gondoltam, és nem mertem felvenni. Egy egyszerű, egyszínű összeállítással, aminek az extra harisnya az éke nem leszünk túl feltűnőek, ha nem akarunk nagyon kitűnni a tömegből, de szeretnénk egy kis izgalmat csempészni a megjelenésünkbe.

oszextra.jpg

A színes harisnyák már a feltűnőbb kategóriába tartoznak. Az alábbi montázs a lapján én például piros harisnyával helyettesíteném a magas szárú piros csizmát.

oszszines.jpg

Azoknak, akik nem szívesen kísérleteznek, az ősz egy biztonságos színe a szürke. Ez is az a szín, ami biztosan stabil darabja a legtöbb női ruhatárnak.

oszszurke.jpg

A piros pedig a legizgalmasabb. legextravagánsabba főleg, ha tetőtől talpig hordjuk az árnyalatait. Én nem rajongok a színért, de van egy bordó nadrágom, és egy piros pulcsim. Lehet kipróbálom egyszer együtt őket.

oszpiros.jpg

A fűző megint egy extrémebb ötlet. Én nagyon szeretem, és többféle fajtának is büszke tulaja vagyok. Ihletet is kaptam a 2017-es szezon kifutóit nézegetve, hogyan lehetne rétegezni ezeket az izgalmas darabokat.

oszfuzo.jpg

Ha már rétegezés. Ezek a nagymamis kárómintás pulcsik borzalmasak, de még ebből is ki lehet hozni valami hasznosat. Egy nyári ruha alá felvéve, lehet jól mutatnak, azok a ruhadarabjaink, amiket önmagunkban nem szeretünk, és nem is hordtunk már vagy ezer éve. Ezzel az ötlettel, hátha megússzák a szelektálást, és a porosodást a szekrényben.

oszreteg.jpg

A mintákkal kapcsolatban a kedvenceim viszont a visszafogott geometrikus minták, csíkok, pöttyök, apró virágok. A minták keverése, és a színben passzoló árnyalatok összerendezése nagyon kifinomult hatást eredményez.

osznudeminta.jpg

Egy régebbi visszatérő a gallérról lógó madzag, kendő, megkötő masnis ötlete. Ez egyszerűen megoldható egy fekete szalaggal, feldobva így bármelyik, már meglévő ingünket.

oszgaller.jpg

Az igazán újszerű ötleteket hagytam utoljára. Az idei őszi szezonban az aszimmetria minden formája népszerű. Ha van unalmas ingünk, amit beáldozhatunk a divat oltárán, akkor próbáljuk meg levágni az egyik ujját. Ha pedig nem találtuk még meg a tökéletes szőrme kabátot, egy régi kabátról leműtött szőrgallér is kiegészítője lehet akármelyik kabátunknak, amire feltesszük.

oszotlet.jpg

Szép napot: Natulcien

Szólj hozzá

ősz inspiráció variációk öltözködés lázadás harisnya 2017 bunda bőrkabát divattrend burgundi önelfogadás rétegezés