2017. jún 03.

Kismama divat

írta: Natulcien.style
Kismama divat

Őszinte leszek. Nagyon hiú nőszemély vagyok. Mindig is csinos kismama akartam lenni. Természetesen az egészségem, és a magzat fejlődését szem előtt tartva, de számomra fontos volt, hogy ne vesszen kárba a ruhatáram a szülés után. Egyrészről mert szeretem, másrészről, mert nem lenne egyszerű, és olcsó pótolni. A kiindulási pont tehát az volt, hogy minél kevésbé rendezkedjek be a kismama ruhatárba, vagy a nagyobb méretű, kényelmes lebernyeg alapú otthonkák beszerzésére. Természetesen első terhesség elején nem tudtam mi fog majd megvalósulni a terveimből, illetve hogyan reagál a testem a hormonális változásokra, a sport mellőzésére, és a természetes súlygyarapodásra.

Sokan mondják, hogy persze genetika, és hogy van, akinek könnyű, és a terhesség alatt természetes, hogy kettő helyett kell enni. Én ezzel sosem értettem egyet. Szerintem a döntés, az elköteleződés, a kitartás a lényeg. Természetesen a körülmények (genetika, anyagiak, életmód, lehetőségek) befolyásolják az eredményt, de nagyon nem mindegy, hogy minimális plusszal, vagy egy nagyobb ledolgozandó többlettel jövünk ki a kórházból az újszülöttel a kezünkben. Mivel nem vagyok életmód tanácsadó, meg egyébként sem mondanám meg senkinek mit, és hogyan csináljon, én inkább öltözködés szempontjából közelítem meg a témát, és elmesélem, én hogyan oldottam meg a kismama korszakom öltözködési kihívásait.

Sajnos arra nem volt most lehetőségem, hogy folyamatosan dokumentáljam saját képekkel a növekedő hasam egyre nagyobb kerületét, így a képeket szokás szerint a Pinterestről montázsoltam, de egy-két sajátot is becsempésztem azért. Fogadjátok szeretettel.

Nagyban befolyásolja a kismama öltözködést a szülés várhat időpontja. Nincs jó, vagy rossz időszak. Mindegyik másért kényelmes, hasznos, előnyös. Öltözködés szempontjából viszont a legideálisabb szerintem, ha nyáron van a legnagyobb hasunk, hiszen akkor a lehető legkevesebb ruhával is el lehet lenni. Gyakorlatilag, ha lyukat vágok egy lepedő közepébe otthon, az is tökéletesen megfelel. Hidegben azért kicsit bonyolultabb a helyzet. Mivel a saját tapasztalataim erre az időszakra vonatkoznak, erről fogok mesélni.

Ősszel, télen, alig látható hassal nagyon könnyű dolga van egy várandósnak. Gyakorlatilag bármit felvehet a ruhatárából.

Aztán jön kb. 4 hónapos kortól az az időszak, mikor már nem kényelmes a nadrág, szorít a szoknya dereka. No, ez volt a kedvenc időszakom. Jöhetnek a vastag harisnyák, leggingsek ugyanis pulcsi ruhákkal. Ha mázlink van a harisnya velünk nő, vagy megtaláljuk a régebbi kinyúlt darabokat. Ha nincs szerencsénk nagyon jó vastag, téli, pihe-puha terhes harisnyák is vannak, illetve kismama leggingsek, amikkel kényelmesen áthidalható ez az időszak. Én speciel Ebayről rendeltem mindkettőt, mivel ott a legolcsóbb. Erre az alapra, egy csizmához fel lehet kapni a régi ruháinkat is rétegezve. Még nem akkora a has, hogy ne férjünk bele a ruhába, ráadásul nagyon felszabadító, hogy egy-egy nagyobb ebéd után sem kell behúzni a hasunkat.

csizmi.jpg

Ilyenkor még nem is olyan feltűnő a terhesség. A téli kabát takar, itt még nem fogják átadni a helyet a villamoson az tuti.

teli.jpg

Tavaszra itt a 3. trimeszter. 6-7 hónaptól már jöhetnek egyéb alternatívák is. Én ekkor vettem az első terhes nadrágomat. A vastag harisnya már meleg volt, a vékony meg még hűvös. A terhes nadrágokhoz ekkor még jók a nagyobb méretű felsőink, vagy ingek. Egy-egy kardigánnal, kendővel nagyon jól lehet rétegezni, és az átmeneti kabátot, ha már nem tudjuk összehúzni, az sem akkora probléma.

Bőrkabáttal vagányabb.

szinesborkabi.jpg

feketeborkabi.jpg

Blézerrel elegánsabb.

blezerfarmer.jpg

Parkával is menő.

parka.jpg

A kedvenc farmerkabátunkat sem kell hanyagolni kismamaként.

farmer.jpg

Pulcsival is praktikusan lehet rétegezni, nem csak átmeneti kabátokkal.

pulcsi_1.jpg

A farmer fehér pólóval mindig klasszikus.

farmerpolo.jpg

A terhes szoknyák nekem valahogy kimaradtak. Inkább kényelmes, pamut cső- és ceruzaszoknyákban gondolkodtam, amiket fel tudtam húzni a hasam tetejéig. Nagyon kényelmes, csinos, és később is hordható lehetőség, nem úgy, mint egy kimondottan terhes szoknya.

ceruza.jpg

A szoknyákat amúgy has alatt is lehet hordani, természetes, míg nem szorítanak. Hiszen az a legfontosabb, hogy a kismama, és a magzat is kényelemben legyen.

szoknya_2.jpg

A kantáros nadrág is kimaradt az életemből. Még kertészkedéshez sem veszem fel, nem, hogy utcára, de ez az én rigolyám. Szerintem nem is praktikus, nem is csinos, de ez egy teljesen személyes vélemény. Sokaknak vicces, kedves, kényelmes lehetőség a babvárás alatt.

tkantaros.jpg

A maxi szoknya, ruha is nagyon kényelmes viselet. Alá is lehet rétegezni, de melegben is praktikus.

maxivirag.jpg

maxiszin.jpg

maxifeketefeher.jpg

Ilyenkor már a színektől sem kell tartani. Így is épp elég feltűnőek vagyunk a hatalmas hasunkkal. Jöhet bármilyen élénk szín, ami eddig hanyagolva volt. Nekem speciel a piros volt amit sose mertem felvenni.

piros_1.jpg

Ahogy melegedik az idő, és nő a has, egyre nehezebb a dolga a kismamának, nem csak az öltözködés terén. Egyre nehezebb például a cipő kérdés. Nekem szerencsére mindig is ment a magas sarkon járás. Terhesen sincs ezzel semmi gondom. Azzal van inkább problémám, a nagy hasamtól, hogyan veszem fel. Mázli, hogy most már van annyira jó idő, hogy egy belelépős papuccsal, balerinával is el lehet közlekedni. A legjobb lenge ruhákban, vagy nadrágokban.

lenge.jpg

nadrag_2.jpg

Merészebbek kitarthatnak a szűk darabok mellett, akár végig a terhesség alatt. A növekvő has teljesen természetes, nem kell takargatni. kisruha.jpg

Nyárra elérkezett az a pillanat, mikor már alig jön rám valami a régi ruhatáramból. A lenge, nyári strandruhák jönnek. Az egyetlen probléma, hogy ha nagyon eltartja a has a lenge anyagot, az nagyon hülyén tud kinézni de, hát ez van. Az utolsó 1-2 hetet már csak kibírom valahogy. Ráadásul a végén már tényleg az a legkisebb gondja egy mindennapos kismamának, hogy mit vegyen fel.

ruha_1.jpg

Az inkább téma, hogy mi a fenét vegyen fel a gyerek, mikor hazahozzuk a kórházból, mikor a babkelengye listán olyan kódolt üzenetek állnak, hogy rugdalózó, body, kesztyű, pólya és ezen ruhadarabok hasonszőrű társai, amivel még sosem találkoztunk. Az említett baba bevásárlólista dekódolása is megérne egy bejegyzést, no de azt majd legközelebb.

Szép napot: Natulcien

Képek forrása: Pinterest és Izatymkowphotography.

 

 

Szólj hozzá

terhesség nyár inspiráció piros csizma öltözködés elfogadás nőiesség bőrkabát maxiszoknya rétegezés saját outfit Iza Tymkow Photography