2015. dec 02.

Supermodel of the year 2015

írta: Natulcien.style
Supermodel of the year 2015

 6kesz_2.jpg

Múlt héten egy érdekes kezdeményezésen jártam. Egy modellügynökség a felfedezettjeit egy modell verseny keretein belül mutatta be. Lehetőséget teremtve ezzel, hogy a fiatalok először családias, baráti légkörben mutathassák meg azt, amit a felkészítő táborban tanultak. Ezen pozitív alkalom számomra még pozitívabb vonzata pedig az volt, hogy megismerhettem négy magyar tervezőt, akiknek a műveit viselték a modellek a kifutón. 11kesz_2.jpg

No, de először a modellekről. A trendek a modell szakmában még mindig nem változnak. Vannak kezdeményezések a természetes modellek „honosítására” a kifutókon, de a nemzetközi irányvonal még mindig a „Twiggy-típusnak” kedvez.

Jó volt látni a magyar top 10 között jó pár egészséges, szép, fiatal lányt, akik nem a 180 cm-es csontkollekciókra hajaznak. A modell szakmai unisexitását idézte számomra, hogy nem volt külön férfi és női kategória, amit én furcsának találtam. Nem vagyok szakmabéli, de az androgün irány sosem állt közel a lelkemhez. Feltételezem más az, amit egy férfi, és amit egy női modelltől elvárnak a kifutón. Az én kis képzeletbeli nyerteseim így mindkét nem közül kerültek ki. A férfi győztesre, szerencsésen tippeltem, a női favoritom pedig tervezői különdíjat kapott.

img_7298_kesz_2.jpg

A szakmai zsűri választása láthatóan a legtalpraesettebb, és egyértelműen kifutóra termett fiatalemberre esett tehát. Sokszor elhangzott az este folyamán az „itt mindenki nyertes” közhely, de pont az igazságtartalmuk miatt terjednek el ezek a mondások. Nyilván egy kezdő modell karrierjét nem egy ilyen verseny fogja meghatározni. Remélem, hogy a fiatalok közül sokan megtalálják a számításukat ebben a szakmában, ami sokkal nehezebb, mint azt sokan gondolnánk. nyertes_4_2.JPG

A tervezőkről. Négy fiatal magyar tervező munkáit láthattuk a kifutón. Az egyik tervező kifejezetten nagy hatással volt rám. Annyira, hogy a mindannyian megérdemelnek szerintem egy külön, csak nekik szánt bejegyzést a munkásságukról. Hamarosan olvashattok majd róluk a blogon. smy3.jpg

smy2.jpg

 fotojet_collage_hatul_kivagott_4.jpg

A szervezésről. A rendezvényről a Magyar Bloggerek és Blogkedvelők (MBBK) közösségén keresztül értesültem. Hujber Zsuzsannán és az MBBK-n keresztül, a Marek Zoltán szervezésében rendezett gálaest jó alkalom volt, hogy személyesen is találkozzak pár bloggerrel, akikkel eddig csak virtuálisan találkoztam. Kellemes meglepetés volt, hogy a közös hobbi, és érdeklődés, milyen gyorsan egy hullámhosszra terel ismeretlen embereket. Nagyon kellemes este volt, hiszen ez volt az első alkalom, hogy egy rendezvényre nem egyedül érkeztem.

19kesz_2.jpg

Volt még egy hatalmas pozitívuma az alaklomnak, hogy ezen a rendezvényen debütált a blog új fotósa Tündi. Olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy több fotós is közreműködik a blog képi anyagainak elkészítésében. Tündi pikk-pakk beilleszkedett a közösségbe, és legnagyobb örömömre, volt lehetősége kiélni kreatív hajlamait a modellversenyen. A patinás helyszín a Duna palota is hozzátett az esemény fényéhez. A repi pezsgőről nem is beszélve.

2kesz_2.jpg

10kesz_2.jpg

Gondoltam én is megadom akkor a módját, és orosz cárnőnek öltöztem, egy döglött boával a vállamon. Nem tudtam ellenállni ennek az amúgy mű-szőrdarabnak, amit sokszor használok fel különböző kabátokon, legyen akár téli, akár átmeneti, de mint látjátok egy téli eseményen, a ruhán is megállja a helyét. Persze feltűnő és tuti, hogy minden szem legalább egyszer konstatálja, hogy egy állat van a nyakadban, de megéri megélni a vágyainkat, és azt hordani, amit szeretnénk. Nem azért visszarakni valamit a szekrénybe, mert jaj, vajon mit szólnának hozzá? Nem-e túl sok, nem öltözzük-e túl az eseményt? Ha ez a vágyunk hordjuk nyugodtan, nem lesz jobb alkalom, nem lesz jobb esemény csak az itt és a most, amíg megtehetjük. Amíg nem fogyjuk, vagy hízzuk ki, és amíg nem várjuk meg, míg kifakul a szín, vagy elhasználódik az anyag.

9kesz_2.jpg

17kesz_2.jpg

Remélem tetszett a beszámoló. Alig várom, hogy bemutathassam nektek a magyar tervezőket is. A képekért külön köszönet Tündinek.

Szép napot kívánok nektek.

Natulcien

Képek: olahtundy    

Szólj hozzá

blogger ajánló modell fotós élménybeszámoló divatbemutató magyar tervezők MBBK olahtundy