2015. már 04.

Verushka Art

írta: Natulcien.style
Verushka Art

Ma egy újabb interjú bejegyzéssel készültem nektek. Szeretnék bemutatni megint csak egy ifjú tehetséget. A Facebookon keresztül találtam rá a munkásságára, és rögtön megtetszett. Egyébként is vonzanak azok az emberek, akik vállalva saját magukat, és a kockázatot, megélik a kreativitásukat, és megtalálták azt az önkifejezési módot, amiben alkotni tudnak. Dr. Hegedűs Veronika egyébként jogász doktor, de hát láttunk már karón varjút. No, szóval, felvettem a kapcsolatot Verával, aki szabadidejében pólókat fest és a divatvilág szerelmese, a festészet és a rajzolás mellett.

Vera, mikor kezdtél rajzolni?

Egészen kiskoromtól kezdve szenvedélyesen szerettem rajzolni, és tudtam, hogy valamilyen formában mindig jelen kell lennie az életemben. Serdülőként művészeti pályára készültem elsősorban, de a pályaválasztás előtt a jog csábítóbb volt, amiben sokkal nagyobb stabilitást, komolyságot és elhivatottságot láttam. Így léptem a  jogi pályára végül, amit szintén élvezek, azonban a művészet nélkülözhetetlen valamilyen formában az életemben. Ezért igyekszem olyan életstílust kialakítani, amiben mindkettő jelen van. Az első ruhatervemet már 4 évesen lerajzoltam, általános és középiskola alatt magánórákra jártam egy szolnoki festőhöz, Pogány Józsefhez, akitől tulajdonképpen a rajzolás alapjait tanultam meg. Ezt követte nyaranta a zebegényi és mártélyi művésztáborok látogatása, rövidebb iparművészeti tanfolyamok látogatása. A két hivatás végül is nem áll teljesen távol egymástól, hiszen a kreativitás mindkettőben alapkellék. Arra viszont az évek során rájöttem, hogy a rajz, művészet nélkül, nem érzem teljesnek magam, ezért folyamatos főnixmadárszerű visszatérések után, most jött el életemben az, hogy döntést hoztam a tekintetben, hogy a művészet gyakorlása most már mindig velem marad, és fejlődni fog a személyiségemmel együtt.

cam00999.jpg

Mesélj arról, hogyan kerültél kapcsolatba a divattal?

Amint már meséltem, 4-5 évesen lányokat és ruhákat rajzolgattam, valahogy mindig szenvedélyesen vonzódtam a szép anyagokhoz, a külsővel való játszadozáshoz, első kollekciós albumomat kb. 6 évesen rajzoltam meg. Valószínűleg hatással volt rám apai nagymamám, aki varrónő volt, és mindig körülötte sertepertéltem, az anyagokat nézegettem. De édesanyám is befolyásolt nagyban, olyan nő ő, akinek a ruhája, öltözéke mindig tökéletes volt és minden darab kényes részletességgel került kiválasztásra munka előtt minden reggel. Ezt követte, hogy a zebegényi művésztáborban nyaranta kifejezetten divattervező szakirányban tevékenykedtem, és egyszerűen éreztem, hogy a belső tűz ragad el amikor ezt csinálhatom. Ezután saját ruháimat kezdtem átszabni jogi egyetemi éveim alatt, valamint hímezgettem is és élveztem, ahogy gyakran a körülöttem levők néztek, hogy már megint milyen fura dolog van rajtam, és inkább valami bohém életművésznek néztem ki. 

tumblr_nhi4m5mdga1tquj18o3_1280.jpg

Milyen terveid vannak a jövőben?

Nagyon sok minden és most jutottam el oda, hogy csak saját magamnak kell bizonyítanom. Hiszek abban, hogy ha valamit nagyon szeretnénk és megtesszük a kis lépéseket amiből az egész felépül, akkor az univerzumtól megkapjuk a megfelelő támogatást. Jelenleg az ügyvédi pálya mellett, azzal párhuzamosan szeretném folytatni a művészeti tevékenységet, érzem, hogy mindkettő az utam, ezért csinálom mindkettőt. Most úgy próbálom kialakítani az életem, hogy mindkettővel tudjak foglalkozni, és fejlődés menjen végbe párhuzamosan.

10743269_10152373249045810_1062567167_n.jpg

A divat területén, jelenleg arra koncentrálok, hogy olyan kézzel festett pólókat készítsek, amelyek személyre szabottak, és művészeti értékkel bírjanak a viselőjének. A célom, hogy mindenki azt hordhassa, amit szeret, és ne valami sablont, hanem egy olyan terméket, ami bohém, egyben egyedi és művészi. A pólókra saját alkotásaimat is lehet kérni, illetve bárki választhat bármilyen témát, hangulatot, én akkor annak a jegyében alkotok. Az idén a pólók mellett szeretném ugyanezt ruhákra is kiterjeszteni, illetve cipőkre (sneakers-ekre). Mindezt eddig saját erőből csináltam, de nagyon szeretnék találni egy befektetőt, aki ebben szintén fantáziát lát, hiszen gyönyörű és egyedi dolgokat lehetne készíteni nagyobb források lévén, és egy igazi brand-et is fel lehet építeni.

cam02135_1.jpg

Mia helyzet a varrással, és a saját tervezésű ruhákkal?

A kézzel festett ruhákon kívül tervezek komplett kollekciókat is, vagy egyedi darabokat kérésre, azonban ezek csak akkor kerülnek kivitelezésre, ha valaki tényleg szeretné magán viszontlátni valamelyiket. Nagyon fontosnak tartom, hogy adott esetben elbeszélgessek az illetővel, megismerjem, és kitaláljuk közösen, hogy mit hozhatunk ki a személyiségéből egy adott ruhán keresztül. Az igazán egyedi, vagány és egyben elegáns darabok híve vagyok. Jelenleg divatmodellezést tanulok, valamint varrni alapszinten tudok, ami azt jelenti, hogy egy megrendelés esetén nem én fogom megvarrni az adott darabot, hanem egy jól kiválasztott varrónő segítségével készül el a darab az általam készített szabásminta alapján.

elephant_girl1.jpg

Jelenleg milyen alkotásaid vannak?

Van minden, olaj és akril festékkel festett képek, rajzok, kézzel festett pólók, divattervek, kézzel készített ékszerek és kivitelezett ruhák.

befunky_null_15784685_jpg.jpg

Ezek szerint meg lehet-e őket vásárolni?

Természetesen meg lehet velem egyezni, azonban általában személyes konzultáció után állapodok meg a megrendelővel az ellentételezésben.

img-20141219-wa0002_id_283721.jpg

Hogyan lehet rendelést leadni, illetve kapcsolatba lépni veled?

Interneten vagy telefonon be lehet jelentkezni hozzám, és egy személyes megbeszélés után mindenben megállapodok az illetővel.

cam01794_id_273529.jpg

Kik a kedvenc művészeid?

A művészetek területén nagyon sok csodálatos művész van, akiknek a munkái mind példaértékű, a régiek közül imádom az impresszionistákat Monet, Cezanne, Van Gogh, de ugyanakkor Salvador Dali és Klimt is példaértékű. A kortárs művészek közül nagyon nehéz kiragadni párat, de nagyon tetszenek pl. Jackie Saccoccio, illetve a falfirkász Banksy művei. A divat világában ugyancsak nehéz párat kiemelni, hiszen a divat borzasztó sokszínű. Különösen tisztelem azonban Donatella Versace, Dolce & Gabbana, Yves Saint Laurent, Givenchy, Tom Ford, Vivienne Westwood munkásságát. Az otthoniak közül Zoób Katit és az Elysiant emelném ki, mint példaértékűt.

Élvezet volt egy ilyen kreatív és határozott nővel beszélgetni, megnézni, tapintani munkásságát. Ami azt illeti én nem is bírtam magammal, és kértem egy személyre szóló gorillás pólót. Amint kész lesz meg is mutatom nektek a blogon. Ezúton is köszönöm Vera, hogy szántál rám időt, és lehetőséget a beszélgetésre, sok sikert kívánok a terveidhez.

male2.jpg

befunky_null_4dgsr_jpg.jpg

A képi illusztrációk, mind Veronika munkái.

Ha szeretnétek többet megtudni Veráról és a munkájáról, itt a Verushka Art facebook oldal elérhetősége.

Szép napot kívánok, Natulcien.

 

Szólj hozzá

ajánló divat festészet tehetség rajzolás pólófestés divattervezés Dr. Hegedűs Veronika Verushka Art